کپی، پیست؛ عقل هم تعطیل!
تهدیدها و فرصت های شبکه‌های اجتماعی-۸؛
یکی از عواملی که موجب می شود شایعه باورپذیر شود، این است که شایعه از زبان مسئول و یا منبع معتبری گفته شود. در شبکه های اجتماعی، این روزها شاهد بسیاری از این پیام ها هستیم که از زبان اساتید، مسئولین، وزرا و کارشناسان گفته شده است.
تعداد نظرات: ۳
محمد
United States of America
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
اينكه (خبر) شايعه از كجا و توسط چه كسي منتشر شود خود يك پارامتر تعيين كننده هست وقتي وزير بهداشت اعلام ميكنند كه كارخانه هاي شير پاستوريزه از روغن پالم استفاده ميكنند ، باور كردن و باز نشر آن ديگر مو لاي درزش نخواهد رفت هر چند كه پس از دو يا سه اعلام كردند كه ديگر روغن پالم در مواد لبني استفاده نميشود و مردم لازم نيست نگران موضوع باشند حال ببينيم اين دو خبر چقدر وزن استنادي دارد 1- چند روز بعد از انتشار خبر وزير ، منبعي با آمار و ارقام مستند اعلام كرد كه روغنهاي پالم موجود در كشور حداقل 9 ماه زمان لازم دارد تا از انبارهاي كشور تخليه شود حال چگونه در عرض دو روز مسئله حل شد ؟ حتي مرحوم پروفسور حسابي كه بر اكثر علوم روز تسلط كافي داشتند از جواب دادنش عاجز بودند (اگر در قيد حيات بودند) و 2- ...
ی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
دوست من
اینجا روغن پالم رو رد نکرده، فقط ماهی هایی رو که بعضی ها از آب گل آلود میگیرن رو سعی کرده ذکر کنه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
سلام بنا برآیه قرآن انسان عاقل باید احتیاط کند ازنشر خبر شایعه .هرسخنی راشنید جستجوکند وبهترین را انتخاب کند.
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار