از بوی خوش برخی متوفیان تا جنازه‌ای که اشک ریخت
گوشه‌ای از این شهر پر هیاهو عده‌ای به شغلی مشغولند که فردا و پس فردا، میزبان تک تک ما و شریک حزن و اشک بازماندگانمان می‌شوند تا جسمی را مهیای سفر به دیار باقی کنند.
تعداد نظرات: ۱۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
به نظر من مرده که کاری از آن بر نمی آید و روح از بدنش جدا شده و ترسی ندارد ولی باید از بعضی زنده ها واقعا ترسید بعضی انسان ها تا زنده اند کارهایی می کنند که جان همه را تهدید می کند. پس چرا ازوفات شدگان کمک می خواهند.
م.ا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
اولا:ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا.آنها زنده اند و شاهد که می توانند در قیامت شهادت بدهند.ثانیا:جسم،مرده است.یعنی روح از آن جدا شده است.آیا روح نیز میمیرد؟روح رسول الله ارزشمند است یا جسمش؟ثالثا:فرق خلیفه الله با بقیه چیست؟کمی بیشتر فکر کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
عزیزم شما ازسنی مذهبان مطیع مفتی های عربستان هستید پیامبرچه جسم وروحش مقدس است
م.ا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
جواب من به جمله آخر شماست.شما این جمله را به حرفهای اون غسال اضافه کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
دوست عزیز!!! اگه یه خورده به متن دقت میکردی، اصل قضیه یه چیزی دیگه ای بود. قرار بود تلنگری باشه برای امثال من که بیشتر به یاد قیامت و مرگ بیفتیم. حالا شما از بین حرفای اون غسال که ممکنه درست هم نوشته نشده باشه، اومدی اشکال درآوردی؟؟؟؟
امان از این کج فهمی ها....
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
از روحشون کمک میخوان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
او می گوید ُ وفات شدگان نمی توانند انسان را اذیت کنند ُ یعنی کسی نمی تواند برای اینکه وفات شده کسی را اذیت کند ُ از او کمک بخواهد ُ خانواده شهدا وقتی با آنها سخن می گوییم ُ می گویند ُ مثلا همسر یا فرزند شهید گاهی به مشکلی برخورده ُ دعا کرده و از شهید ش خواسته برای رفع مشکلش برایش دعا کند ُ و بعد از مدتی مشکلشان حل شده است .
ناشناس
-
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
به این نکته توجه داشته باشید: مرگ یعنی خروج روح از جسم، ترکیب روح و جسم که انسان رو تشکیل میداد بعد از مرگ تجزیه میشه و دیگر قابلیت قبل رو نداره. ضمن اینکه ما فقط از خدا کمک میگیریم اما ارواح افراد خاص را واسطه قرار میدهیم تا به واسطه آبروی آنها خداوند به ما عنایت فرماید. مهمتر اینکه به روح هر کسی هم نمیشود متوسل شد، فقط روح پیامبران، اولیاءالله، شهدا و نیکان آزاد هستند تا واسطه فیض باشند.
اد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
خدا خیرشون بده.هم خودشونو وهم خانواده شونو..............
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
خداوند خیرشان دهد. اینان از جان و روح خود، از احساسات و زندگی خویش مایه می گذارند تا عمل به حکم خداوند کنند.
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
این مصاحبه من رو به فکر فرو برد. واقعا درست است آخرین
کسی که ما را غسل در این دنیا میدهد غساله ها هستند. واقعا حس عمیق دوست داشتن در من به وجود آمد . گاهی به غساله ها فکر نکرده بودم اما حالا هر حا ببینمشان دستشان را میبوسم. آنها اخرین مهربانی را با ما میکنند.
ح
Germany
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
آن چیزی که این عزیزان بهش مهربانی می کنند دیگر شما نیستید، البته در زمان حیات در دنیا هم باز شما نبودید، آن مرکب شما بوده که در عمرتان سوارش بودید تا در این دنیا بتوانید زندگی کرده و اراده های خود را محقق کنید و اکنون چون مرکب "شما" بوده دارند بهش احترام می کنند و به اصلش یعنی خاک بر می گردانندش و شما به عالم برزخ می روید یا به بهشت برزخی یا خدای ناکرده به جهنم برزخی. در این مورد هم باید به فکر فرو رفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
در زمانی که در صور دمیده شود کل دنیا در مرگ و سکوت فرو میرود هیچ موجودی باقی نمیماند ما در روز قیامت همه را میمیرانیم مگر کسانی که خود بخواهیم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
شهید را که غسل نمی دهند
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
شهید در جبهه غسل ندارد ولی کسانی که زنده بیرون آورده می شوند و در خارج جبهه به شهادت می رسند باید غسل داده شوند هر چند شهید محسوبند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
فکر کنم اون غسل بخاطره خونهای زیادیست که وجود داره ولی در کل شهید پاک است خدایا اموات همه ما رو بیامرز خودمان رو هم بیامرز با اهل بیت صلوات الله علیها محشورمان بگردان با شهدای کربلای با شهدای اسلام همنشین و محشورمان بگردان الهی امین یا رب العالمین ان شا الله
ارسال نظرات
captcha