محسن سرخو در گفتگو با خبرنگار اجتماعي «خبرگزاري دانشجو»، در خصوص برنامههاي كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با توجه به نزديك بودن فصل پاييز و افزايشي سي درصدي ترافيك هر ساله در اين زمان براي كاهش آن گفت: برنامهريزي شورا در خصوص كاهش ترافيك و كاهش آلودگي هوا همگي مرتبط با توسعه حمل و نقل عمومي و تغيير در حمل و نقل نيمه خصوصي است كه برنامههاي شورا در اين زمينه براساس برنامهاي پنج ساله مدون شده است.
عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران ميبايست هر سال سي كيلومتر به طول خطوط مترو افزوده شود و اين به معناي افزايش دو برابري است.
وي افزود: همچنين در بحث اتوبوسراني نيز افزايشي نزديك به دو برابر تعداد ناوگان اتوبوسراني در نظر گرفته شده است و شورا نيز سازوكارهايي را قرار است اعمال كند كه در برنامه پنج ساله تعريف شده است.
سرخو در ادامه بيان داشت: در همين راستا جايگزيني تاكسيهاي هيبريدي در دستور كار قرار گرفته كه در اين زمينه رايزنيهايي با دولت نيز انجام شده و خوشبختانه وعدههاي مساعدي نيز در اين زمينه داده شده است.
عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: شهرداري تهران نيز با اعلام فراخوانيهايي در اين خصوص اعلام آمادگي كرده و طي برنامه پنج ساله جايگزيني تاكسيهاي هيبريدي به صورت كامل انجام خواهد شد و دركنار آن جايگزيني موتورهاي برقي نيز آغاز شده چرا كه بالاترين سهم آلودگي هوا متعلق به اين دسته از وسايل حمل و نقل است.
وي در ادامه بيان داشت: تا پايان برنامه پنج ساله دوم شهرداري كليه اقدامات مي بايست انجام شده باشداما از پايان سال 95 و در واقع پس از طي سه ساله اول برنامه پنج ساله دوم مردم ميتوانند شاهد تاثيرات چشمگيري در اين زمينه باشند چرا كه تا اين زمان خطوط سه، شش و هفت مترو راهاندازي خواهد شد و تعداد قابل توجهي از خطوط اتوبوسراني به بهرهبرداري ميرسد و همچنين جايگزيني اتوبوسهاي فرسوده و تاكسيهاي هيبريدي و موتورهاي برقي نيز محسوس خواهد بود.
سرخو خاطر نشان كرد: در همين راستا اميدواريم توليدكنندگان داخلي در اين زمينه و توليد خودروهاي هيبريدي و موتورسيكلتهاي برقي وارد شوند چرا كه در غير اين صورت شهرداري مجبور خواهد بود اقدام به واردات كند.