به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم راه اندازی سامانه تلفنی 1690 در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: دو روز نخست پس از تماس تلفنی با این شماره و اعلام شکایت، کارشناسان صحت آن را بررسی می کنند و در صورت تایید از طریق دو مسیر شامل بخش تعزیرات کمیسیون ماده 11 و سازمان نظام پزشکی با متخلفان برخورد می شود.
وی افزود: در مواردی که پزشک متخلف از اعضای هیئت علمی دانشگاه یا از کارکنان بیمارستان دولتی باشد، مسیر سومی نیز که همان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مربوط است تخلف را پی گیری خواهند کرد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم فقط برای اعلام شکایت یا تشکر از پزشکان در قبال خدمات بستری با 1690 تماس بگیرند و این سامانه پاسخگوی دیگر مشکلات درمانی مردم نیست.
وی گفت: مردم برای اعلام شکایت خود از ویزیت های پزشکان یا مشکلات دیگر درمانی می توانند با شماره 1590 و برای اعتراض در باره مسایل بهداشتی یا تهیه دارو با شماره 1490 که هر دو از قبل راه اندازی شده بود، تماس بگیرند.
دکتر هاشمی با بیان این که نظارت مستمر در این راه کار اصلی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است افزود: در شرایطی که قیمت ها در حوزه پزشکی گه گاه تغییر می کند و در پزشکی به علت پویایی، دائما خدمات جدیدی تعریف می شود، تعرفه گذاری های به روز استمرار می یابد و همزمان با آن نظارت ها نیز باید به روز شود.
دریافت اینترنتی مدارک شکایتها با سامانه 1690
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: کسانی که به علت درخواست مبالغ غیرقانونی از طرف پزشک در قبال خدمات بستری در بخش خصوصی و دولتی به 1690 شکایت میکنند میتوانند مدارک خود را از طریق سایت این سامانه ارسال کنند.
دکتر علیرضا زالی امروز در حاشیه مراسم راهاندازی سامانه 1690 که پاسخگویی و رسیدگی به شکایتها یا نظرهای مردمی درباره تعرفههای خدمات بستری در بیمارستان ها اختصاص دارد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: همه تلاش ما در حوزه ایجاد انضباط در هزینههای بستری آن است که تمام خدمات و رسیدگی به شکایتهای مردم به صورت الکترونیکی انجام شود و نیازی به مراجعه حضوری افراد نباشد.
سایت اینترنتی سامانه رسیدگی به شکایتها و نظرهای مردمی درباره تعرفههای خدمات بستری در بیمارستانها به آدرس www.1690.ir افتتاح شده است.
جمع شدن زیر میزی با واقعی شدن تعرفه ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معتقدیم با اجرای تعرفه ها بر اساس کتاب ارزش گذاری خدمات سلامت، زیرمیزی از بین خواهد رفت.
علی ربیعی در حاشیه مراسم راه اندازی سامانه 1690در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این ، برخی پزشکان با این تصور که تعرفه خدمات آنان با رقم واقعی فاصله دارد و همچنین در مقایسه درآمد خود با دیگر صنوف، بر این اعتقاد بودند که باید بقیه تعرفه خود را از بیمار درخواست کنند اما با این تعرفه گذاری جدید و حمایت بیمه ها از آن، دیگر بهانه ای برای اخذ مبالغ خارج از حسابداری بیمارستان از بیماران برای پزشکان باقی نمی ماند.
وی با بیان این که شورای عالی بیمه برای رسیدگی به تعرفه های جدید خدمات بستری هر ماه تشکیل می شود افزود: در این طرح با وجود آن که تعرفه ها افزایش یافته است، از مردم مبلغ اضافی نه برای خدمات درمانی و نه برای بیمه، دریافت نمی شود و هزینه ها همچون سابق است.
دکتر مجید محسنی کبیر تهران کوچه آهور دریافت هزینه خارج از عرف هزینه ای که با۷الی۱۰ تومن باید میشد ۳۰ تومن گرفتن حتی حاضر نبودن اوزون درمانی رو انجام بدن گفتن اول پول واریز شه بعد در غیر این صورت تشریف ببرید
چطور میشه حقمونو گرفت
این نتیجه عمل من نیست ?
کجا باید برم برای شکایت کردن از دکترم
اگر شکایت کنم کار به جایی میبرم؟لطفا راهنماییم کنید من واقعا در توانم نیست دوباره عمل ترمیم کنم?