قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص رشد بی رویه کلاس های کنکور و لطمه آن به مدارس دولتی گفت: به عقیده من بخش عظیمی از کلاس های کنکور ضرورتی ندارند و با توجه به نگاهی که کارشناسان آموزش و پرورش در طراحی سوال های کنکور دارند به نظر می رسد اگر دانش آموزان ما همان موارد کلاسی خود را خوب بدانند بتوانند در دانشگاه مورد علاقه خود پذیرش شوند و این موضوع با یک بررسی ساده در سوالات یک دهه گذشته کنکور مشخص می شود.
سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه تاثیر کلاس های تقویتی در برخی بخش ها را نمی توانیم نفی کنیم اما با این شدت تبلیغات کلاس های کنکور و این رقم بالای گردش مالی موسسات آموزشی کنکور که معادل نصف بودجه آموزش و پرورش با یک میلیون معلم است نشان می دهد که باید در این راستا اقدامی جدی شود.
وی افزود: شاید 80 تا 90 درصد کتاب های آموزشی که در این کلاس ها ارائه می شود ضرورتی نداشته باشند و به عقیده من اگر حتی کلیه موسسات آموزش های کنکور نیز حذف شوند اتفاق خاصی نخواهد افتاد و باز همان رقابت وجود دارد تا دانش آموزان بتوانند در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوند.
جعفری در ادامه بیان داشت: شاید تغییری که با حذف کلاس های کنکور در پذیرش ها باشد کمتر از 5 تا 10 درصد است اما عوارض و مشکلات ناشی این رشد بی رویه کلاس های کنکور نظیر مشکلات اقتصادی برای خانواده ها، مشکلات اجتماعی، مشکلات استرس و روحی و روانی و ده ها عوارض دیگر بسیار بیشتر از تاثیر آن است.
سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد بی رویه کلاس های کنکور چه لطمه ای به مدارس دولتی وارد خواهد کرد اظهار داشت: قطعا زمانی که ما اصل را به سوی فرع می بریم در واقع خود به خود اصل کلاس های آموزشی با مشکل مواجه می شوند و افراد تصور می کنند اگر به این کلاس ها بروند اتفاق چشم گیری خواهد افتاد.
جعفری خاطر نشان کرد: شاید این موضوع حتی نگاه تحقیرآمیزی را برای مدارس دولتی به همراه داشته باشد و برخی افراد این گونه قلمداد کنند که مدارس دولتی برای افراد عادی و متوسط جامعه است و ما که جایگاه بالایی را می خواهیم باید از این کلاس ها استفاده کنیم.