به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست مسئولان دفاتر، کارشناسان پیگیری و هماهنگی و مسئولان دبیرخانه معاونتها و ادارات کل ستادی و ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها با تاکید بر تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: مردم در مراجعه به ادارات، اولین شخصی را که ملاقات میکنند، مسئولان دفاتر هستند که وظیفه دارید ضمن حفظ احترام و رعایت ادب در گفتمان و ارتباط مردمی، پاسخگوی خواستهها و درخواستهای آنان باشید و البته این معنای برآوردن تمام خواستهها نیست.
وی با بیان اینکه توجه به اولویتها و دوری از روزمرگی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: برنامهها و اقدامات ادارات کل را براساس اولویتهای سازمان و ادارات تنظیم کنید، زیرا زمانی معاونتی یا اداره کلی برای انجام برنامهای مامور میشود، وظیفه دفتر آن، اولاتر و بالاتر است.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه دارا بودن روابط عمومی و ارتباطات مردمی حسنه مسئولان دفاتر را از نکات برجسته توصیف و تصریح کرد: این سفارش قرآن کریم است که باید با مردم به خوبی و نیکی سخن گفت و عملکرد و فعالیت مسئولان دفاتر به عنوان پیشانی ادارات، بسیار با اهمیتتر است.
محمدی اضافه کرد: میزان رضایت مردم، رضایت مسئولان و پیشرفت در امور و فعالیتها را میتوان از شاخصهای عملکردی مسئولان دفاتر و دبیرخانههای ستادی و استانی تعریف کرد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف امانتدار واقفان و مردم است، تصریح کرد: باید با اطلاع رسانی برخی اطلاعات و موارد، موجب جلب اعتماد مردم شویم.
وی طولانی شدن سیر مکاتبات و پاسخگویی به درخواستها و مراجعات مردم را موجب ایجاد آثار مخرب برای سازمان اوقاف توصیف و تاکید کرد: باید با پاسخگویی به موقع به مکاتبات و انتظارات مردم و به ویژه مکالمات و تماسهای مردمی ، رضایتمندی مردم را به دست آوریم.
محمدی در پایان خاطرنشان کرد : مسئولان دفاتر به مثابه چهره و صورت هر دستگاه و مجموعهای هستند و مردم نیز در برخورد اولیه با هر فردی از چهره و صورت وی درباره عملکرد و رفتارش تصمیمگیری میکنند و بدین منظور مسئولان دفاتر باید با احترام و ادب با مراجعان برخورد کنند.