ریحانه زنگی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، با اشاره به سفر یک روزه سه تن از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تهران و دیدار با مشاور وزیر بهداشت، گفت: این سفر پیرو سفر 21 آبان ماه جاری وزیر بهداشت به مشهد و طرح مشکلات دانشجویان بهداشت با مشاور وزیر؛ زارع نژاد برنامه ریزی شد.
وی افزود: در حاشیه همایش تقدیر از برترینهای المپیاد دانشجویی و نفرات برتر بردهای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار ابن سینا، تعدادی از دانشجویان دانشکده بهداشت جهت رفع مشکلات خود صحبتی با مشاور وزیر داشتند که ماحصل آن گفتوگو پر دغدغه، قول دیدار مشاور وزیر در فرصتی مغتنم در تهران با نمایندههای دانشجویان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.
این فعال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه از انجام این سفر در تاریخ ۲۹ آذرماه جاری خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس سه تن از دانشجویان دانشکده بهداشت جهت طرح مشکلات سه رشته بهداشتی دانشگاه یک شنبه 29 آذر ماه جاری به تهران سفر خواهند کرد.
زنگی سفر دانشجویان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد را یک روزه و هوایی دانست و تاکید کرد: تلاش ما در این سفر اصلاح سر فصلهای آموزشی در رشتههای بهداشت و رسیدن به برنامه جامعی جهت استخدام و وضعیت شغلی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی است.
وی مشخص شدن جایگاه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت را نیز از برنامههای سفر پیش رو دانست و تصریح کرد: امیدواریم با ارائه نظرات و تلاش مسئولان بتوانیم بهداشت را متولی امر سلامت جامعه از هر جهت کنیم، تا حداقل در کاهش هزینههای تحمیلی بر جامعه و از همه مهمتر، ارتقای سلامت جامعه موفق باشیم.
این فعال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغییر پیدا نکردن ۱۰ ساله سرفصلهای رشتههای مختلف بهداشت از جمله بهداشت محیط را با توجه به هجوم برخی بیماریها از خارج مرزها به داخل کشور مهم ارزیابی و متذکر شد: سرفصلهای رشته بهداشت محیط آخرین بار سال 86 تغییر داشته و در این مدت توجهی به تغییر و به روز رسانی این سرفصلها نشده است که این امر باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
این فعال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان، یادآور شد: ضمن تشکر از مشاور وزیر بهداشت در پیگیری اجرای این سفر و شنیدن صدا دانشجویان و استفاده از ظرفیت نخبگان، امیدواریم بتوانیم به دستاوردهای خوبی جهت رفع مشکلات دانشجویان بهداشت دانشگاه دست پیدا کنیم.