مردمی داریم بهتر از آب روان!
«خوب، بد، زشت»‌های زلزله کرمانشاه/ ۲
از اولین ساعات اعلام نیاز و کمک، ابتدا همسایگان استان کرمانشاه که به محل وقوع زلزله نزدیک‌تر بودند و بعد استان‌های دیگر به کمک شتافتند.
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
مراقب تربیت زلزله‌زده‌ها باشیم!!! بحران اخلاقی!!!!

وقتی سخن از کمک به خسارت‌دیدگان یک حادثه می‌شود، شاید در نگاه اول بسیار رویایی و آرمانی و پر احساس باشد، اما باید مراقب نحوه مدیریت بحران نسل آتی در این مناطق بود. بدین مفهوم که عده‌ای که لیاقت تربیت انسانی! و اخلاقی! انسان‌ها را ندارند و تا پیش از حادثه مشغول گربه‌بازی و سگ‌بازی و مد لباس خود بوده‌اند، این‌بار برای اثبات خود و گرفتن ژست رومنس آن‌هم شاید نه با کمک تمام‌عیار خود بلکه صرفا با ارایه شماره حساب و کد دریافت وجوهات نقدی! از مردم (که شاید از نظر اخلاقی و تربیتی مخالف آنها باشند، یا برای منفی جلوه دادن ارگان‌های کمک‌رسان کشوری نظیر کمیته امداد و غیره باشد و ...) نقش پررنگی را در مدیریت بحران‌زدگان می‌یابند! و این باعث می‌شود که بتوانند در آینده فرزندان حادثه دیده نقش‌آفرین شوند! آن‌هم نه با رویکردی انسانی! بلکه با همان ساختار فکری مسموم خودشان! که ممکن است ضد اخلاقی و ضد دینی باشد.
در چنین شرایطی مقصر ستاد بحران کشور است که باید تمامی این به اصطلاح کمک‌های مقطعی ولی آینده‌نگرانه را زیر نظر بگیرد تا چنین افرادی در لباس منجی کمک‌رسان و محموله‌رسان نقش‌های آتی تربیتی نداشته باشند، چرا که همگان می‌دانند بسیاری از ساختارشکنی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در جامعه ناشی از همین افرادی است که هم‌اکنون ظاهری کمک‌رسان دارند!
در چنین شرایطی اولویت‌بندی انسان‌های نیک‌رفتار و نیک‌پندار و نیک‌کردار ایجاب می‌کند که هرچه در توان دارند بکوشند تا آینده تربیتی جامعه با این مثلا کمک‌های مادی ظاهری در اختیار هنجارشکنان و بی‌اخلاقان و ضد ارزش‌ها نیفتد!
از سوی دیگر ستاد بحران باید به خود بیاید و تمامی ظرفیت‌های کشور را بشناسد و در سیطره خود داشته باشد تا هر فردی اجازه نداشته باشد تا با نیت خیرخواهانه ظاهری اولیه! سرمایه‌گذاری تربیتی تزریقاتی ضد اخلاقی آتی‌نگرانه داشته باشد!
ارگان‌های مسئول نیز تنبلی‌ها و بی‌تفاوتی‌ها را کنار بگذارند و دیدی پیشگیرانه و ضد بحران داشته باشند! تا هم نانشان حلال باشد! و هم با دخالت‌های فردی در مدیریت بحران، بحران‌های اخلاقی بیشتر در آینده ایجاد نشود!
با احترام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
خوب مردم حق دارند خودشان کمک هایش را به مردم زلزله زده برسانند چون اعتمادی به دولت مردان دزد ندارنند دولت مردانی که رحم به پول بیت المال نمی کنند چطور از از کمک های اهدایی مردم می گذرند خاندان .... و .... و .... که رحم به زمین پول بانکها نمی کنند چطور.....
ارسال نظرات
آخرین اخبار