مهریه باید به نرخ زمان عقد محاسبه شود/ زندانی کردن بدهکاران مهریه هیچ دردی را دوا نمی‌کند
جهان آبادی در گفتگو با «دانشجو»:
عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی گفت: مهریه عندالمطالبه است نه عندالاستطاعه پس زمانی که نیاز به پرداخت آن باشد باید به نرخ زمان عقد محاسبه شود.
تعداد نظرات: ۱۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
بالاخره یکی پیداشد که حرف حساب بزنه تنها روش حل مشکل مهریه پرداخت اون به نرخ روز عقد هستش اینجوری آقا دامادها هم حواسشون رو جمع می کنند و مهریه ای رو امضا می کنند که موقع امضا توان پرداختش رو دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
واقعا محاسبه به نرخ روز منطقی و مشروع است چرا که کسی که مهریه را قبول کرده به قیمت روز قبول کرده و اگر اقتصاد کشور بیمار است محکوم مهریه گناهی ندارد . شاید سکه فردا بشود 10 م تومان به محکومین سکه چه ارتباطی دارد ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
این امر زمانی درست است که زمان عقد بدهند نه ده سال و پانزده سال دیگه که با تورم کشور ما حقوق یک ماه هم نمی شود. باید با انصاف همیشه اظهار نظر کرد مردی که جوانی و زیبایی زن را سوزانده و الان با بی حیایی دنبال هوس بازی هست باید خوش بگذراند چون مدیران و حقوق دانان و تصمیم گیرندگان کشور مرد هستند.
چرا در اروپا وقتی مشکل پیش می آید این مرد است که با یک ساک می رود . و زن در زندگی و کاشانه خود می ماند . همین نشان از قانون انسانی آنان نسبت به زن هستیم ولی در ایران بعد از هجده سال و دو فرزند باید با چهارصو هزار تومان مهریه برود کجا .. نه کرایه منزل می شود نه یک ماه هزینه زندگی .. تنها راه حل هایتان برای مردان هوس باز است . این کار زن با حیا و عفیف را هم مجبور می کند برود و به تلافی این همه ظلم در جامعه فساد کند . گناهش پای آقایانی که نفس زن مسلمان را گرفتن و به اجبار وادار کردند تن به هر کاری بدهد. و بدانیند که نتیجه تمام حرف ها و جواب تمام بی عدالتی ها درآینده تصمیم گیرنده ها و فرزندانشان حتما نمایان می شود. مگر خدا ناظر این گفتار نابخردانه و نا عادلانه نیست ... زن یک عمر نخواسته و تحمل کرده حالا که می خواهد برود دنبال زندگی خود نا امید شده از زندگی حالا با نرخ روز مگر الان عقد کرده اند که به نرخ روز باشد این نشان بی تعهدی و بی تقوایی و بی دینی است و ترویج مردان هوس باز .. که روزی همسر خود این آقا را به بازی بکشانند. مرد که هوس ران شد مانعی ندارد با زن همسر دار هم رابطه می گیرد . و دامن خود آقایان هم از نتیجه نظر شان گل باران می شود.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
پدر مدد کار اجتماعی آیا تا الان خودت یا پسرت از صبح تا شب کار کردی و حق خورد و خوراکت رو با هزار قرض جمع کردی بدی مهریه زنت؟آقای عزیز هزاران زن مطعلقه هست که شده راه در آمدشان آقای محترم فقط همین مهریه حکم شرعه
من مادر مرده که دیگه بخاطر پرواخت مهریه 5000000 تومنی نمیتونم ازدواج کنم باید زنا کار بشم !انصافت کجاست داری حقوقت میگیری و فشارش روی ماست زن که مشتریش همیشه هست ازدواج میکنه کار میکنه مهریه زندگی قبلش هم میگیره منم باید برم دزدی و زنا کار بشم چون نمیتونم ازدواج کنم چون شما حرف از شرع میزنی؟آتیش جهنم اون دنیا زیر پامه این دنیامم جهنمه فقط کار کنم سکه 5000000 تومنی بخرم ک زن بی مروت بره دنبال حال خودش انشااله ک نصیب خودتم بشه تا بدونی خانم ذوالقدر بعنوان یک زن نظر درستی داده تو خودت مردی درک داشته باش زن ها دلسوزی ندارند.زندگی مرد بعد از طلاق سیاه بشه که شما بگی نظر محاسبه مهریه بروز عقد خلاف شرع ن آقا حرف شما خلاف شرع مرد چ گنا هی کرده مگر چی میشه که محاسبه مهریه کمتر بشه همین امروز هم 100000000برای یک زن مطعلقه بسیار زیاده و سرمایه کلانی برای ادامه زندگیشه فکر مردان باش ن یک مشت ضعیفه خدا خیرت نده امیدوارم.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
من که زنمو عاشقانه دوست داشتم وتا ابد هم دوستش خواهم داشت شش سالم با هم زندگی کردیم الان که یکساله تصادف کرده وفوت کرده الان پدر و مادرشو که برام مهریه اجرا گذاشتن باید سکه پنج میلیونی بدم از لباس وخوراک بچم که مادرش همیشه می‌گفت دوست دارم هر چی من نداشتم بچم داشته باشه باید بزنم بدم پدرزن و مادر زنمو اینا گناه نیست اینا ظلم نیست فقط تا یکم منافع خانوما ب خطر بیفته سکه پنجی بخواد به زمان عقد محاسبه بشه داد همشون در میاد چرا زمانیکه بالا میاره کسی واسه مردها ناراحت نمیشه ببخشیدها از قرآن فقط همین اسم مهریه رو یاد گرفتید مهریه یعنی یه هدیه که مرد به همسرش میده بابت محبتی که بهش داره اینکه پدرای ما سکه رو مد کردن وصد سکه وبرو بالا تقصیر پدرای ماست تقصیر ما جوانان هم نیست چون به ناچار قبول میکنیم من خانوممو دوست داشتم صدو چهارده تا رو قبول نمی‌کردم نمی‌دادنش بهم همه جا هم همینو مد کرده بودن منم مجبور بودم به والله این مهریه های الان نه قرآنیه نه اسلامیه نه انسانی .نه پشتوانه ی زنه فقط متلاشی کننده ی زندگیه بی پدر و مادر کننده ی بچه هاست فاسد کننده جامعه ی الان هم به نرخ عقد هم محاسبه نشه جوری باید محاسبه بشه که حداقل پنج برابر شدن سکه تو یکسال تمام بارش روی دوش مرد نباشه مردای ما همینجوریش با این اوضاع کمرشون داره زیر فشار زندگی می‌شکنه خداییش سکه پنج میلیونی ظلمه خداییش زندگی‌ها بخاطر این مهریه سکه هم متلاشی بشه ظلمه ضمنا هر تهمتی به مردان نزنید هوس باز یعنی چی اگه کسی در حق شما بد کرده وخیانت کرده دلیل نمیشه بگید همه مردها اینجورین چه مرد چ زن هر کدوم به دیگری خیانت کنه خدا نمیبخشه چون مرد صبح تا غروب به عشق زن وبچش زحمت میکشه وزنش بره بهش خیانت کنه و همچنین زن نیز چراغ خونه رو روشن نگه میداره امید رو تو خونه زنده نگه میداره دلیل زندگیه اگه یه روزی نباشه مرد پشیزی نمی ارزه مرد بره بهش خیانت کنه بدترین گناهه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
مگر تو دخترت را اکنون با آن نرخ مهریه شوهر میدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
ا سلام . این خانم محترم فقط تمام مردها را هوس باز میداند .
خواهر گرامی : بعضی از مردها از جمله بنده چه کنیم با زنان هوس باز و کلاهبرداری که به بهانه ازدواج وارد زندگی مردها میشوند و بعد از فقط سه ماه زندگی مشترک . تقاضای مهریه میکنند . و از این راه فقط دارند کاسبی میکنند . برای اینگونه مردها که در دام عفریته هایی مثل همسر سابق من قرار گرفته اند هم راهکاری ارایه فرمایید .

همسر سابق من با کمال تعجب علیرغم اینکه باکره بود ولی سه ماه بعد از ازدواج . طبق نظر پزشکی قانونی مبتلا به بیماری آمیزشی واگیردار بود . و طبق معاینه شش تن از پزشکان قانونی بنده خوشبختانه این بیماری را نداشته و ندارم .
به هر حال برای حفظ سلامتی خودم مجبور بودم او را طلاق دهم .
حال باید 130 سکه معادل حدود 550 میلیون تومان مهریه بدهم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
در اغلب ازدواجهاییکه در دهه 80 و بعضا 90 اتفاق افتاده است بدلیل عدم آگاهی و اشنایی جوانان و بویژه جوانان تحصیل کرده از اصطلاحات و قوانین حقوقی و نیز قصور دفاتر ثبت ازدواج در تفهیم مفاد سند ازدواج از یک طرف و چشم و هم چشمی خانواده عروس و مقایسه مهریه با سایر افراد فامیل و نیز مطرح کردن اینکه مهریه را کی داده و کی گرفته و قیمت نسبتا پایین سکه در زمان عقد از طرف دیگر، موجب شده که جوانان تن به مهریه های 300 و 400 و یا حتی 1000 سکه بدهند و با گفتگوی ساده تحت تاثیر روابط عاطفی حتی 100 سکه را بالا و پایین بکنند. در حالیکه در دو یا سه سال اخیر با استفاده از اجرائیات ثبت تمامی سکه های مهریه با اعمال توقیفات و محدودیتها برای مردان که موجب فشارهای حیثیتی و اقتصادی و روانی است و از طرف وکلا هم بصورت اطلاعیه در خیابانها تبلیغ می شود قابل وصول بوده و خانمها هم برای وصول هر چه سریعتر با یکدیگر رقابت می کنند.
در ضمن افزایش قیمت سکه ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا و تورم دلار هست که در چندین مقطع در دوران ریاست جمهوریهای مختلف جهشهای زیادی داشته است، در حالیکه افزایش اغلب حقوق کارمندان و دست مزدهای خیل کثیری از افراد جامعه زیر تورم واقعی جامعه می باشد.
با عنایت به موارد بالا پیشنهاد می شود سکه به نرخ روز عقد از نظر ریالی محاسبه و سپس با استفاده از شاخصهای تورم و حتی شاخصهای قوه قضائیه که هم اکنون هم برای مهریه پول نقد وجود دارد محاسبه شود. در اینصورت تعدیلی برای مهریه صورت می گیرد و حقوق زن و مرد تا حدودی رعایت می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
تنها نماینده ای که حرف حساب زد...تصور کنید مهریه همسر سابق بنده 500 سکه در سال 87 بوده که در آن زمان سکه 200 هزار تومن بوده ...یعنی در حال حاضر 100 میلیون تومان به ایشان تعلق میگیرد... حال نرخ تورم سالیانه را نیز محاسبه بفرمایید نه حقی از زن ضایع میشود و نه از مرد... 500 سکه در حال حاضر مبلغی بیش از 2 میلیارد تومان بوده و کسی قادر به پرداخت آن نیست و متاسفانه پرونده یک ازدواج شوم و نامیمون تا ابد باز مانده و طرفین دعوی تا آخر عمر درگیر مسائل و حواشی آن خواهند بود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
سلام به نظر من مهریه باید نسبت به سالهایی که مردو زن با هم زندگی میکنند تعلق بگیرد نه اینکه خانوم فردای روز عقدش مطالبه ی تمام مهریه را کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
اقای رئیسی به داد جوونهای بدهکار مهریه برسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
همسر برادر من 6 ماه بعد از عروسی مهریه خودش رو به اجرا گذاشت اون موقع سکه یک میلیون بود مغازه و کلیه حساب ها را مسدود کرد بعد با کلی شرط حق طلاق رو گرفت بعد از گرفتن طلاق دوباره برای گرفتن مهریه مغازه که تنها راه درآمد برادرم بود رو به مزایده گذاشت و برج 10 نود هشت مغازه کارشناسی شد و خرداد نودو نه مزایده برگزار شد برج 10 ارزش سکه 5 تومن بود ولی زمان اجرای مزایده قیمت سکه 10 میلیون و نهصد بود مغازه به قیمت قدیم به فروش رفت ولی سکه به روز محاسبه شد این بود داستان به خاک سیاه نشستن برادرم و پناه بردن به اعتیاد و بدبختی اش اون سکه هایش را گرفت ولی بیشتر از سکه ها مغازه برادرم بود که به یک سوم قیمت فروخته شد
ارسال نظرات
آخرین اخبار