به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کیوان ساعتی دبیر اجرایی کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران در نشست خبری شانزدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: باید دانست خمیردندانها که با تبلیغ ترکیبات زغالی پیش میرود صرفاً تبلیغی هستند همچنین کسانی که به صورت گسترده تبلیغات موزاییک کردن و سفید کردن دندانها را انجام میدهند دغدغه بهداشت و سلامت دهان و دندان جامعه را ندارند بلکه صرفاً به دنبال سود و پول خود هستند.
وی گفت: سفید کردن دندان درمان علمی است اما محافظهکارترین درمان زیبایی است که هم اکنون به علت تبلیغات غلط و ناآگاهی عدهای به صورت گسترده در جامعه تبلیغ میشود. باید پرسید چرا در تلویزیون و رسانه عمومی هیچگاه تبلیغ مسواک و نخ دندان نمیشود اما به صورت گسترده با تبلیغات سفید کردن دندانها روبهرو میشویم.
ساعتی گفت: از لحاظ علمی ثابت شده پوسیدگی عفونیترین و شایعترین بیماری است و مشکلات لثه ارتباط مستقیم با بیماریهای قلبی دارد. متخصصین ماهر قلب قبل از جراحی دندانها را چک میکنند و در خارج برای بارداری قبل از اجازه دندانپزشک اجازه بارداری را نخواهند داد.
وی گفت: متأسفانه یک عده با درست کردن مجانی دندانهای هنرپیشه و ورزشکاران و تبلیغات گسترده در فضای مجازی سلیقه جامعه را تغییر دادهاند.
دبیر اجرایی کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران گفت: دغدغه ما زیبایی نیست بلکه دغدغه ما سلامت و بهداشت جامعه است باید گفت زیبایی مهم است اما نوع طبیعی آن، نه کسی که 8 دندان پوسیده در دهان دارد و برای موزاییک کردن و سفید کردن دندان به متخصص مراجعه میکند.