به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، دکتر مهدی پیرصالحی در ارتباط با جایگاه برندسازی در صنعت دارویی کشور، اظهارداشت: برند سازی در صنعت داروسازی ایران به دلیل آنکه مبتنی برسیستم داروسازی ژنریک است، قطعا به آن مفهومی که در دنیا مرسوم است، نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ توسعه برندی در دستور کار نخواهیم داشت و هر گسترشی از این جنس داشته باشیم ژنریک خواهد بود، تصریح کرد: برای اینکه مردم بتوانند در کیفیت تمایز قائل شوند استفاده از trade mark یا اسامی اختصاصی را ترجیح می دهیم و خود شرکت ها نیز از آن استقبال نموده و کار خود را با همین شیوه آغاز کرده اند.
پیرصالحی همچنین گفت: تصور سازمان غذا و دارو این است که اگر از این طریق بشود تمایز دارویی ایجاد کرد استفاده از اسامی اختصاصی ضرورت می یابد و این روش باید ادامه پیدا کند.