از جیب دانشجو به جیب سوراخ دانشگاه/ آیا دانشگاه‌های دولتی پول زور می‌گیرند؟
گزارش/
دریافت شهریه بابت دروس جبرانی جدیدترین بهانه دریافت پول از دانشجویان شده و هر دانشگاه بر اساس علایق خود رقم دلخواهی را صادر می‌کند، اما هنوز ساز و کار رسمی درباره اخذ شهریه بابت دروس جبرانی از دانشجویان دولتی اتخاذ نشده است.
تعداد نظرات: ۲
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما عزیزان ،من از مهر سال گذشته مشغول تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه دریانوردی چابهار هستم و مهر امسال وارد ترم سوم میشم، این مشکلی که بچه های ارشد شهید بهشتی دارن ما هم با شروع ترم دوم داشتیم و وقت انتخاب واحد متوجه شدیم برای دانشجویان ارشدی که دروس جبرانی داشتن بدهی لحاظ کردن بدون اینکه از اول ثبت نام به دانشجوها اطلاعی داده باشن،حدود 5ماه هرجا که میتونستیم رفتیم و بعد 2-3ماه رئیس دانشگاه منت سر ما گذاشتن! و یه وقت ملاقات با نمایندگان گروه های مختلف که یکیشون هم من بودم تو دفترشون دادن،ما هم تمام این مطالب و غیرقانونی بودن دریافت پول و عدم تشکیل جلسه و تصویب هیئت امنا و همچنین عدم اطلاع رسانی به دانشجو در هنگام ثبت نام رو مطرح کردیم حتی جناب رئیس همونجا ماده 9آیین نامه رو خوندن و با همه این تفاسیر صراحتا گفتن که باید پول رو پرداخت کنید، و هنوز این بدهی در سیستم دانشجوها لحاظ شده.سامانه شکایت سیستمی وزرات علوم هم که غیر فعاله و این خودش یعنی کسایی که خارج از تهران هستن و امکان ارجاع حضوری شکایات رو ندارن نتونن شکایتی داشته باشن، از این مسائل در دانشگاههای خارج از تهران شاید حادتر هم باشه ولی چون صداشون به مرکز نمیرسه معمولا مظلوم واقع میشن،از شما که حداقل دغدغه مسائل دانشجویی رو دارین خواهش میکنم به مسئولین اطلاع رسانی کنید.با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
توی دانشکده ما بابت تاخیر در دفاع از پایان نامه ها و رساله ها هزینه های بالا میگیرن! وقتیم که دلیل تاخیر خود استاد مربوطه باشه و دانشجو اعتراض کنه میگن شما چقدر گدایین این مبالغ که زیاد نیست و به عبارت ساده با استراتژی تحقیر بچه های مردمو وادار میکنن از ضروریات زندگیشون صرفه جویی کنن! واقعا هیچ قدرت نظارتی رو سیستم وجود نداره یا دست همه تو یه کاسه است که صدای دیوارا در اومده! اینی که میگم راسته ها واقعا صدای دیوارا دراومده!
ارسال نظرات
آخرین اخبار