وحید قاسمخانی، یکی از پژوهشگران طرح تابلوهای هوشمند در گفتگو با خبرنگار علمی "خبرگزاری دانشجو"، از طراحی و راهاندازی تابلوهای تبلیغاتی هوشمند بومی خبر داد و خاطرنشان کرد: تابلوهای تبلیغاتی هوشمند بومی که با نام "رایانما" شناخته میشود، ابزاری برای نمایش پیغامها و اطلاعات به صورت پویا به مشتریان است.
وی افزود: در این تابلوهای تبلیغاتی هوشمند امکان به روز کردن پیامها و تبلیغات به صورت پویا فراهم شده است که باعث کاهش چشمگیر هزینههای چاپ و تبلیغات میشود.
قاسمخانی با اشاره به مزایای تابلوهای هوشمند طراحی شده، اظهار داشت: امکان ایجاد محتوای غنی بدون محدودیت، ایجاد تنوع و زیبایی بصری در نمایش، راحتی استفاده برای طراحان و مقرون به صرفه بودن از مزایای استفاده از این تابلوها است ضمن آنکه امکان تعویض محتوای نمایشگرها در لحظه و فاصلههای زمانی اندک برای کاربران فراهم است.
این محقق با تاکید بر اینکه در آینده تبلیغات و بازاریابیها به سمت روشهای نوین در حرکت است، یادآور شد: این محصول نسبت به روشهای تبلیغاتی استاندارد و سنتی دارای کاربردهای بیشماری است و امکان سفارشی سازی بالایی دارد به گونهای که در طرحها هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: تابلوهای تبلیغاتی هوشمند بومی هزینههای هنگفت برای تعویض، چاپ و نصب بنرها و بیلبوردها را که قابلیت مدیریت مرکزی نداشتند را حذف و آنها را به یک سیستم یکپارچه قابل مدیریت تبدیل کرده است به طوری که با استفاده از یک پنل کنترلی تعداد بیشماری از این تابلوهای تبلیغاتی هوشمند کنترل خواهند شد.
قاسمخانی به بیان عملکرد این سامانه پرداخت و ادامه داد: این سامانه متشکل از مجموعهای از سختافزارها و نرمافزارها است که امکان نمایش اطلاعات دیداری و مدیریت محتوای آنها را به طور متمرکز در اختیار کاربر قرار میدهد و کلیه صفحات نمایش الکترونیکی که محتوای چندرسانهای مانند متن، عکس و انیمیشن را نمایش میدهند در دستهبندی سیستم "رایانما" قرار میگیرند.
این محقق طرح رایانما به بخشی از مولفههای قابل اجرا در "رایانما" اشاره کرد و اظهار داشت: متن با فرمتهای مختلف، عکس، فیلم، پخش زنده شبکههای تلویزیونی، نمایش اسلایدی، صفحات وب، خبر، لوگو، تاریخ و ساعت، وضعیت آبوهوا و اوقات شرعی از اجزای قابل اجرا در تابلوهای تبلیغاتی هوشمند بومی هستند.
قاسمخانی با اشاره به کاربردی شدن این محصول در برخی بیمارستانها و موسسات مالی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر خیابانها این محصول میتواند در هتلها، بانکها، فرودگاهها و هر سازمان و یا ارگانی که نیاز به اطلاع رسانی و اموزش داشته باشد، اجرایی شود.