به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، حضور محصولات چینی و بی کیفیت در ایران چند سالی است که مشکلات زیادی را برای خریداران ایجاد کرده؛ این در حالی است که در این میان برخی با وارد کردن این محصولات به دنبال پر کردن جیب خود هستند.
«خبرگزاری دانشجو» در سال گذشته بر موضوع «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تاکید بسیار داشت و همواره به صورت ویژه به تبلیغات محصولات مختلف از رسانه ملی نگاه می کرد و بر صداقت در بیان واقعیت ها برای معرفی کالاها تاکید می نمود.
در این روزها تبلیغاتی از جمله کرم حلزون، دستگاه دراز و نشست تن تاک و همچنین کفش تن تاک بخش اعظمی از تبلیغات را به خود اختصاص داده اند که بارها کذب بودن این تبلیغات ثابت شده است.
کفش تن تاک مدت ها تلویزون را در اختیار خود گرفته بود، اما با تمام شدن این کفش در انبارها، کرم حلزون وارد میدان شد؛ در این مدت هم واردکنندگان کفش تن تاک بیکار نبودند و از فرصت استفاده کرده و به واردات مجدد این محصول اقدام کردند.
در همین روزها و زمانی که کرم حلزون بالاخره از صدا و سیما رخت بربست دوباره تن تاک با محصولات خود وارد شد، اما این بار محتاط تر.
کفش تن تاک یک کفش وارداتی از کشور چین است که تا مدتی قبل این موضوع را با مراجعه به سایت این کفش می توانستیم به راحتی دریابیم، اما پس از انتشار مطلبی در «خبرگزاری دانشجو» در خصوص کفش تن تاک، با تغییر در مطالب این سایت روبرو شدیم، به طوری که واردکنندگان و توزیع کنندگان این محصول در اقدامی جدید از عبارت «این محصول طراحی شده و ساخت کشور ایران است» استفاده کردند.
با توجه به اینکه سابقه کیفیت کفش های چینی در ایران کاملاً مشخص است، مطمئناً برای بسیاری از خریداران این مطلب می تواند یک نکته منفی باشد.
بر اساس اخبار جمع آوری شده از منابع آگاه، این کفش به تعداد زیاد و در حد سه کانتینر توسط فردی از چین وارد کشور شد و با وجود تلاش های بسیار برای فروش این کفش ها در امیریه، این اجناس به فروش نرسید، اما با تبلیغ آن در تلویزیون فروش خوبی را در بین خانم هایی که مطالب گفته شده در این تبلیغ را باور کرده اند، داشته است.
واردکنندگان این کفش در حالی سعی در فروش این کفش ها در امیریه را داشتند که قیمت پیشنهادی آنها به خریداران 50 هزار تومان بود.
این در حالی است که قیمت این کفش در سایت تن تاک 188 هزار تومان اعلام شده است و مطمئناً واردکنندگان این کفش با فروش آن به بیش از سه برابر قیمت واقعی، نه تنها سود خوبی بدست آورده اند، بلکه هزینه تبلیغ خود در رسانه ملی را نیز تامین کرده اند.
واردکنندگان این محصول که در بخش اول توانستند سود خوبی را بدست آوردند، پس از چند ماه وقفه در فروش آن، بار دیگر اقدام به وارد کردن این محصول کردند و با از سر گیری تبلیغات خود، این محصول چینی را به فروش رساندند.
در حالی که مسئولان فروش این کفش، آن را ایرانی توصیف می کنند و از وجود کارخانه آن در ایران صحبت می نمایند، اما متصدی فروش کفش تن تاک در پاسخ به خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو» که از محل کارخانه این کفش پرسید، گفت: ما اجازه نداریم محل آن را به شما بگوییم.
بهتر است کسانی که مدعی تولید این محصول در داخل ایران هستند، اطلاعاتی را در مورد کارخانه تولید این محصول در اختیار مخاطبان قرار دهند و به جای ایرانی معرفی کردن کفش تن تاک، در فروش محصولات خود از عنصری به نام صداقت هم بهره ببرند.
اگه دروغه چرا صدا و سيما داره اينارو ترويج ميده؟؟؟