عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با حضور در کارگاه ساخت دو ایستگاه مترو خط ۶ دولت آباد و حرم مطهر گفت: شهرداری تهران تاپایان سال ۹۶ از ۱۰ ایستگاه مترو بهره برداری میکند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مجید فراهانی پیش از ظهر پنج شنبه با حضور در کارگاه ساخت دو ایستگاه مترو خط ۶ واقع در دولت آباد و حرم عبدالعظیم به همراهی شهردار منطقه ۲۰ تهران در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: از توسعه حمل و نقل عمومی تنها راه بر طرف شدن مشکل ترافیک و آلودگی هوا در تهران است و در همه دنیا توسعه خطوط مترو هرچند که گران و هزینه بر است پاکترین نوع حمل و نقل عمومی به جهت رضایت شهروندان دانسته اند.
فراهانی افزود: خط ۶ مترو تهران خوشبختانه به عنوان طولانیترین خط شهری تهران در مراحل اخذ ابنیه و تجهیزات در مرحله انتهایی است و ۳۲ کیلومتر طول این خط است که دارای ۲۷ ایستگاه نیز میباشد.
وی گفت: هم اکنون که در جنوب تهران در ایستگاه دولت آباد هستیم بحث توسعه خط از دولت آباد به حرم مطهر میباشد که دارای ۵ ایستگاه است و در حال انجام میباشد که با تزریق مالی مناسب ادامه کار انجام میشود و اگر با همین سرعت کار پیش برود ۱۰ ایستگاه به کلیه خطوط در پایان سال ۹۶ به بهره برداری میرسد و در سال ۹۷ ادامه ۲۲ ایستگاه به مرور راه اندازی میشوند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه بخش عمده راه اندازی ایستگاه بحث تجهیزات است گفت: بخش ابنیه یک بخش جداست، اما تجهیزات مثل آسانسور و ایمنی و خرید واگن از مسائل مهم است که در خطوط دیگر نیز ما شاهد کمبود واگن هستیم و قطارها در برخی از خطوط با تاخیر یک ربع نیز آمده اند در صورتیکه استاندارد ۲ الی ۳ دقیقه است و اینها مستلزم سرمایه گذاری میباشد.
فراهانی در ادامه بیان داشت: راجع به جذب سرمایه گذاریها اولویت شهرداری تهران اضافه کردن واگنها است و این خط به دلیل اتصال به مرکز تاریخی ری اهمیت خاصی دارد و جمعیت بالای این منطقه و اهمیت گردشگری آن میتواند سبب رونق به این منطقه شود.
وی اظهار داشت: انشااله در برنامه توسعه خط ۶ به انتهای خط ۱ متصل میشود و برای اولین بار در کشور بدون طبقاتی کردن ایستگاه به شکل رینگ قطارها میتوانند بین این خطوط رفت و آمد کنند و اهمیت ایستگاه دولت آباد از این جهت است که پایانه نگهداری و تعمیرات قطارها در همین جا پیش بینی شده است و با توجه به فضایی که در اختیار دارد به عنوان نقطه استراتژیک در نظر گرفته شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که صورت گرفت افزود: بحث ابنیهها در این منطقه تا ۹۵ درصد در این ایستگاه پیشرفت داشته است و فقط مشکلاتی در بحث تجهیزات وجود دارد که اگر این مشکل نیز مرتفع شود و با همین پیگیری کارها دنبال شود تا انتهای سال ۹۶ شاهد افتتاح این خط خواهیم بود.