به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از ساري، دكتر فاضلي در همايش چالشهاي آموزشي علوم انساني در دانشگاههاي ايران گفت: اگر چه آموزش يك مسئله ثانويه محسوب مي شود، ولي فن آموزش يكي از كاركردهاي مهم و اساسي دانشگاه ها است كه زيربنا و اصل آن را به وجود مي آورد.
عضو هيئت علمي دانشگاه علامهطباطبايي با بيان اينكه هيچ گونه برنامه، مباني و منابع خاصي در دانشگاه ها و نهادهاي مربوط به استادان در خصوص آموزش وجود ندارد، افزود: دانشگاه ها نيز برنامه منسجم و هماهنگي براي تدريس، فهم و اطلاعات دقيق در زمينه آموزش براي دانشجويان در كلاس هاي درس ندارند.
وي كم توجهي به مهارت تدريس و آموزش به صورت تخصصي و همچنين نبود سيستم آموزشي صحيح و ارزشيابي مستقيم در عملكرد استادان و دانشگاه ها را از عوامل مهم ضعف آموزشي و تدريس در آموزشگاه هاي عالي دانست.
فاضلي در ادامه به توضيح سبك هاي آموزشي و مفهوم يادگيري در دانشگاه هاي ايران پرداخت.
يادآور مي شود، نشست بررسي چالش هاي آموزش علوم انساني در دانشگاه هاي ايران به همراه برنامه پرسش و پاسخ به همت بسيج دانشجويي دانشگاه مازندران در دانشكده علوم انساني و اجتماعي دانشگاه مازندران برگزار شد./انتهاي پيام/