به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، آمازون با نگاهی هجوی سریالی در مورد معاملات پشت پرده فوتبال آمریکای جنوبی در دوران «خولیو گروندونا» نایب رئیس فیفا در دوره «سپ بلاتر» و رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین ساخته و آماده نمایش کرده است.
«گروندونا» چهره ای بسیار قدرتمند و پرنفوذ در آرژانتین بود و به «پدرخوانده» معروف بود. او توانست بیش از سه دهه بر فوتبال این کشور حکمفرمایی کند.
او در سال ۲۰۱۴ درگذشت. حالا سریال ۸ قسمتی آمازون برای پخش از امروز جمعه برنامه ریزی شده که در آن به معاملات پشت پرده و کثیف فوتبال می پردازد.
به رویترز گفت: من روایت داستان «دُن خولیو» را از جنبه و جهتی دیگر، بسیار جالب و جذاب یافتم. زیرا او این داستان را به شیوه ای کاملا آرام، که با آن زندگی کرده و بدون از دست دادن هیچ چیز، بیان می کند.
«بو» که در سال ۲۰۱۵ جایزه اسکار «بهترین فیلمنامه غیراقتباسی» را برای «Birdman»(بردمن یا فضیلت غیرمنتظره جهل) دریافت کرد افزود: این یکی از مواردی بود که حقیقتش بسیار عجیب تر از داستان و تخیلش است بنابراین به نوعی مجبور شدم آن را به صورت کمدی هجوی خلق کنم.
این سریال که محصول مشترک آرژانتین و شیلی است همچنین زندگی واقعی و ظهور و افول «سرخیو جیدو» رئیس فدراسیون فوتبال شیلی را روایت می کند.
در دوره ریاست سرخیو، شیلی برنده مسابقات «کوپا آمریکا» شد. اما او مخبر فساد مالی در پیکره مدیریتی فیفا شد اما خود به جرم توطئه و اخاذی گناهکار شناخته شد.
وی در سال ۲۰۱۵ از سوی کمیته اخلاقی فیفا به صورت مادام العمر از هرگونه تصدی در فوتبال ممنوع شد.
این سریال در چندین شهر آمریکای لاتین، اروپا و ایالات متحده فیلمبرداری شده و هنرپیشگانی چون کارلا سوزا (چگونه با قتل فرار کنیم)، آندرس پاررا (پابلو اسکوبار: سلطان مواد مخدر)، پائولینا گایتان (Narcosقاچاقچیان مواد)، و لوئیس مارگانی در نقش «خولیو گروندونا» رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین، در آن ایفای نقش کرده اند.
«خولیو گروندونا» از سال ۱۹۷۹ تا زمان مرگش بر اثر سکته قلبی در سال ۲۰۱۴ رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین بود. او علاوه بر آن در سطحی بسیار بالاتر معاون «سپ بلاتر» رئیس وقت فیفا بود. خولیو در آرژانتین و در فوتبال جهان به پدرخوانده معروف بود. او همچنین تا لحظه مرگ با «دیگو مارادونا» اسطوره فوتبال آرژانتین اختلاف داشت.
در سال ۲۰۰۵ آمازون برای دستیابی به این هدف که اجناس خود را در دو روزه به دست مشتریانش که در آمریکا مستقر هستند برساند، بخش پرایم را بوجود آورد. این بخش از آمازون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد. حالا علاوه بر بخش خدمات کالا در تولید محتوا به شدت فعال شده و به نوعی در حال رقابتی جدی و شاید تهدیدی برای هالیوود و استودیوهای فیلمسازی اش محسوب می شود.