عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در خصوص اجرای پروژه شاتل سرویس برای اولینبار در پایتخت اعلام کرد: با استفاده از اطلاعات، فناوریهای نوین و بهرهگیری از ظرفیت ونهای جدیدی که به ناوگان حمل و نقلی تهران افزوده شده است، برای اولین بار در پایتخت سرویس رزرو آنلاین تاکسی راهاندازی شد. این سرویس اکنون در نقاط پرتردد و میادین اصلی مانند میدان ونک فعال است. وی افزود: این سامانه برای رفاه حال شهروندان و کاهش ازدحام مسافران در ساعات پیک طراحی شده است. همچنین در نظر داریم تا با گسترش سرویس شاتل به افزایش راندمان و بازدهی ناوگان تاکسیرانی نیز کمک کنیم.
*مسافران شاتل سرویس منتظر نخواهند ماندمحمدخانی با اشاره به مزایای اجرای طرح شاتل سرویس یادآور شد: به دنبال سهولت در دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی، سفرهای تک سرنشین و استفاده از سوخت کاهش خواهد داشت و همین امر موجبات کاهش دو معضل اساسی پایتخت یعنی ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد. رئیس مرکز ارتباطات و اموربینالملل شهرداری تهران با بیان اینکه در این مدل مسافر از وجود خودرو در مبدا مطمئن بوده و با خیال راحت میتواند از آن استفاده کند، ادامه داد: در هیچ یک از وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر از وجود وسیله در زمان و مکان مشخص اطمینان ندارد. این مورد برای کارمندان و افرادی که روزانه مسیر مشخصی را طی میکنند مفید خواهد بود.
*روند دریافت بلیت به صورت برخطسخنگوی شهرداری تهران با اشاره به روند استفاده از سرویس شاتل تاکسی ابراز داشت: مسافران میتوانند پس از نصب کیف پول شهروندی به بخشی که به شاتل تاکسی اختصاص داده شده است بروند و از میان خطوطی که در نظر گرفته شده است بلیت خود را تهیه کنند. در نهایت با مراجعه به محل تعیین شده از خدمات این سرویس بهرهمند خواهند شد. وی در پایان در مورد تعیین هزینه این سرویس تصریح کرد: هزینه این سرویسها منطبق با مصوبه شورای شهر در نظر گرفته شده و در ایام پیک و غیر پیک تفاوتی ندارد.
از این طرح بسیار خشنودم.
از این طرح بسیار خشنودم.
اسنپ و تپسی خیلی سلیقه ای قانون میگذارند