به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، محمدزاده در همایش منادیان حماسه با عنوان «هم اندیشی راهبردی و رسانهها» که صبح امروز در وزارت ارشاد برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال با نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» گفت: نامگذاری امسال به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» حاکی از اهمیت حضور و مشارکت گسترده و توأم با هوشیاری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است که رسانهها از یک سو در دعوت مردم به انتخابات و از سوی دیگر هوشیاری و آگاهی آنها نقش مؤثر و بی بدیلی دارند.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: نامگذاری امسال به عنوان حماسه اقتصادی نیز این است که ما با مهمترین نظام سلطه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم که رسانهها باید تلاش کنند امنیت مردم در تبلیغات و تحریمها سلب نشود و همواره در کنار مردم ، در خط مقدم تحریم بایستند و از تبدیل شدن تهدیدها به فرصتها سخن بگویند.
وی ادامه داد: تضعیف روحیه صنوف، ایجاد تزلل در عموم مردم چیزی جز خیانت نخواهد داشت.
محمد زاده خاطرنشان کرد: ممکن است در اظهارنظر کاندیداهای انتخاباتی، نقدی مطرح شود اما در کل نبایست سیاه نماییها منتشر شود چرا که این موضوع باعث تقویت جبهه دشمن میشود. علاوه بر این کاندیداها باید از تخریب یکدیگر بپرهیزند و قانون مطبوعات نیز حکم می کند از اشاعه اخبار نادرست خودداری نمایند.
وی گفت: پایبندی کامل به قانون و اخلاق از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم، چنانچه اخلاق رقابت از لوازم اخلاق سیاسی و رسانهای است.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ادامه داد: اخلاق سیاسی و اخلاق رقابت را در مواضع جانبدارانه باید مورد توجه قرار دهند و نباید به بازیگران جریانهای سیاسی تبدیل شوند و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی را در توده مردم نهادینه کنند.
محمدزاده اضافه کرد: رسانهها نباید بداخلاقان انتخابات را تشویق کنند بلکه باید سیاست منزوی سازی را برای این افراد در پیش گیرند.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از خلق حماسه سیاسی در رسانهها، توجه به رشد سیاسی مردم است که اگر رسانهها گفتمان انقلاب رادر انتخابات به عنوان برنامه محور مطرح کنند آگاهی مردم را افزایش میدهند.