وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: تکلیف من عمل به قوانین مصوب است و یکی از این قوانین استخدام مربیان پیشدبستانی و نیروهای آزاد است که ...
به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، علیاصغر فانی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس و در ادامه جلسه بررسی رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی برای هر کشور گفت: آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی را تولید میکند و در این وزارتخانه است که فردای جامعه ساخته میشود.
وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سابقه 43 ساله خود در زمینه آموزش و پرورش ادامه داد: من تمام مراحل این وزارتخانه را از معلمی گرفته تا مدیریتهای خرد و کلان و ردههای معاونت طی کردهام و معتقدم برای تربیت نیروی انسانی کارآمد آموزش و پرورش باید به سمت یادگیری خلاق به جای تکیه بر حافظه و ایجاد عادت اجتماعی متناسب با شئون جامعه و همچنین تقویت باورهای دینی و باورهای مهارت حرکت کنید.
فانی با بیان اینکه رسیدن به اهداف مطرح شده جز با توجه به معلم میسر نخواهد شد، تاکید کرد: معلم رکن اصلی در آموزش و پرورش است و میتواند با رفتار خود بیشترین تاثیر را بر جامعه بگذارد.
وی ادامه داد: همه همت ما باید این باشد که معلمان با انگیزه، با شایستگیهای حرفهای و آشنا به شیوههای تدریس داشته باشیم.
وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد مراکزی برای تربیت معلمان افزود: تقویت مراکز تربیت معلم اهمیت ویژهای دارد و با تاسیس دانشگاه فرهنگیان امید است که زمینه تحول آموزش و پرورش فراهم شود.
فانی همچنین موضوع معیشت معلمان را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: معلمانی که ویژگیهای مذکور را دارند نباید دغدغه معیشت داشته باشند.
وی نقش آموزش و پرورش را در زمینه فرهنگ عمومی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به این نقش آموزش و پرورش در گذشته کمتر توجه شده در حالی که فرزندان ما ساعت زنده و اصلی عمر خود را در مدارس میگذرانند لذا معتقدم باید با دستگاههای فرهنگی همکاری مداوم و مدون داشت.
وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش موضوعات مهمی از قبیل عدالت آموزشی،شیوه اجرا، مسائل مدارس تیزهوشان، ورزش، هنر و مشکلات مدارس استثنایی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: امید است این مشکلها و صدها مشکل دیگر با همت نمایندگان و کمیسیون تخصصی آموزش و همکاری دولت حل شود.
فانی در ادامه ضمن تشکر از حسن نظر روحانی برای معرفیاش به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خطاب به نمایندگان گفت: در صورت اعتماد شما وظیفه خود میدانم باتبعیت از رهنمودهای رهبری و در چارچوب سیاستهای دولت تدبیر و امید و به دور از گروهگرایی از همه ظرفیت نیروهای ارزشی استفاده کنم.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش به همه نیروهای انقلاب نیازمند است و مشکلات بدون همت دولت و مجلس حل نخواهد شد.
وزیر ییشنهادی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از خداوند متعال مسئلت دارم بنده را پیرو پیامبر و ائمه معصومین قرار دهد و اگر توفیق خدمت در کسوت وزارت را به بنده عنایت فرمود مشمول این آیه شریفه «وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ» شوم.
فانی افزود: امیدوارم با حمایت شما بزرگواران آستین همت در جهت فردای روشن برای فرزندانمان را بالا ببریم و به قول حافظ شیرازی: "همتم بدرقه راه کن ای طاهر قدس، که دراز است ره مقصد و ما نوسفریم".
وی راهبرد اصلی امروز آموزش و پرورش کشور را ارتقاء کیفیت عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا ارتقاء کیفیت مدارس دولتی را در دستور کار داریم بنابراین راهبردی که برای آموزش و پرورش باید انتخاب کنیم راهبرد کیفیتبخشی است.
وزیر ییشنهادی وزارت آموزش و پرورش «ساماندهی و بهسازی نیروهای انسانی آموزش و پرورش»، «توسعه و مشارکت آموزش و پرورش»، «مدیریت بر منابع آموزش و پرورش» و «ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی» را 4 اولویت کاری خود در وزارت آموزش و پرورش دانست.
فانی ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان مخالف و موافق خود گفت: این تکلیف من است که قوانین مصوب مجلس را پیاده کنم و یکی از قوانین استخدام پیش دبستانیها و نیروهای آزاد است که امیدوارم اینکار را انجام دهم.
وی در پاسخ به تذکر چند نماینده مجلس مبنی بر اینکه چرا با کسب 60هزار معلم تکلیف معلمان مشخص نیست، گفت: این را توضیح دادم و گفتم که اجرای قانون مصوب مجلس را تا قبل از انقضا و مهلت قانونی انجام خواهم داد.
وزیر ییشنهادی وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسش دیگری که با توجه به اینکه امروز 5 آبان است چرا هنوز حقوق مهر ماه معلمان پرداخت نشده، گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم حقوقها پرداخت شده اما باز هم دنبال میکنم.
باسلام من 2سال درسمت مربي پيش دبستاني مهد قرآن کار کردم ماهانه150ميگرفتم بدون هيچ مزايايي اومدم بيرون درعين حال به کارم علاقه داشتم امکان داره اين استخدام شامل من بشه؟ کارشناسي کامپيوتردارم وبيکار.مرسي
با سلام
ما مربيان پيش دبستاني سالها به اميد استخدام عمرمان جوانيمان راصرف کرديم من با10 سال سابقه در آ.پ ديگر نه انگيزه اي نه اشتياقي براي رفتن به مدرسه دارم نه درامد مکفي من نه شما خودتان بگوييد کي الان براي 170 هزار تومان کار ميکند؟ آن هم با بيمه 15 روزه اين درسته که معلمي شغل انبياست اما نه اينطور!
سلام بنده 3سال اموزگار تمام وقت بودم بعد از يه وقفه نتونستم بکار مشغول بشم الان 12ساله که بطور مستمر مربي پيش دبستانيم که 10سال تو مدارس دولتي بودم ديگه از سوال تکراري کي استخدام ميشي خسته شدم کارم ودوست دارم ولي عدم پشتوانه کافي باعث دلسردي ميشه
مربي معلم
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲
حالا چقدري مي گيري؟؟؟؟
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
ما مربيان پيش دبستاني سالها به اميد استخدام عمرمان جوانيمان راصرف کرديم من با10 سال سابقه در آ.پ ديگر نه انگيزه اي نه اشتياقي براي رفتن به مدرسه دارم نه درامد مکفي من نه شما خودتان بگوييد کي الان براي 170 هزار تومان کار ميکند؟ آن هم با بيمه 15 روزه اين درسته که معلمي شغل انبياست اما نه اينطور!