به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، رضا شهیدزاده اظهار داشت: راهکار کاهش آلودگی هوا مشخص است اما کاری برای آن انجام نشده است. مقابله با آلودگی هوا عزم ملی می خواهد و تنها کار یک قوه و یا سازمان نیست. قوه قضائیه می تواند در بحث آلودگی هوا ورود کرده و با دستگاه های کم کار برخورد کند.
وی با اعلام این که اصلی ترین مشکل آلودگی هوای تهران ذرات معلق است اظهار داشت: ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بسیار خطرناک است و پس از ورود به نای می تواند وارد خون شود.
قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران عمده منبع تولید آلاینده در تهران را خودروهای دیزل معرفی کرد و افزود: پس از آن خودروهای بنزینی کاربراتوری همانند پیکان و وانت نیسان بیشترین آلودگی را تولید می کنند.
به گفته وی موتورسیکلتها در سالم ترین حالت سه برابر خودروهای استاندارد آلایندگی دارند و ما بدون واهمه در حال افزایش موتور در سطح شهر هستیم.
شهیدزاده افزود: باید موتورسیکلتهای برقی جایگزین موتورهای فعلی شود که این موضوع قوانین خاصی را می خواهد. قیمت موتورسیکلتهای بنزینی یک سوم موتورهای برقی است و کسی راغب به استفاده از این وسیله نیست.