به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، پیراهن تیم ملی فوتبال ایران بیش از هر چیز دیگری در یکی دو ماه اخیر جنجال آفرین بوده است.
کارلوس کی روش پس از حضور تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی، بشدت از کیفیت این پیراهن انتقاد کرد. آن زمان عده ای وجود مشکل میان شرکت آل اشپورت و کی روش را دلیل این مسأله عنوان می کردند، اما حالا به نظر می رسد که درستی حرف های کی روش ثابت شده است.
روز گذشته برخی از مدیران خارجی شرکت آل اشپورت، از حضور تیم ملی در اردوی اتریش استفاده کردند و به کمپ تیم ملی رفتند تا خودشان از نزدیک موضوع را بررسی کنند.
حضور این مدیران در میان بازیکنان و سؤال کردن آنها با پاسخ های تند ملی پوشان همراه شد. یکی از بازیکنان از آب رفتن لباس ها حرف زد و دیگری نیز از جنس بد آنها انتقاد کرد. یکی دیگر از اعضا نیز رنگ های متفاوت شورت، جوراب و پیراهن را نشان داد.
این مسائل باعث شد تا مدیران آل اشپورت خواستار بررسی کیفیت پیراهن از نزدیک شوند و بازیکنان نیز یکی دو نمونه از پیراهن ها را به آنها نشان دادند.
نکته جالب توجه اینکه این سه مدیر با دست زدن به پیراهن، بلافاصله به تقلبی بودن آن پی بردند و اعلام کردند که این شرکت آلمانی هرگز پیراهن هایی با این کیفیت تولید نمی کند.
یکی از مدیران آل اشپورت در این باره گفت: لباس های تیم ملی ایران در حال حاضر فقط برند آل اشپورت را دارد، اما هرگز تولید شده در این شرکت نیست.
به نظر می رسد نمایندگی آل اشپورت در ایران در تولید این پیراهن های تقلبی نقش اصلی را ایفا کرده و در زمینه کیفیت بد پیراهن های تیم ملی نیز حق با کی روش و بازیکنان بوده است.
در فاصله 22 روز تا جام جهانی 2014 برزیل شاید تغییر کیفیت پیراهن ها نیز بتواند از فشار روحی و روانی و حتی جسمی بر بازیکنان بکاهد؛ این مسأله بدون شک بر کیفیت بازی ملی پوشان نیز تأثیرگذار خواهد بود.
با این وجود سؤال مهمی که در ذهن ایجاد می شود، این است که چه کسی پای نماینده این شرکت را به فوتبال ایران آن هم بدون انجام بررسی های دقیق باز کرده است؟ در واقع در این معامله که هنگفت نیز به نظر می رسد، چه کسانی سود برده اند؟ اینها سوالاتی است که باید در روزهای آینده منتظر شنیدن پاسخشان بود.