به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، در ادامه یک صد و سی و پنجمین جلسه علنی در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بررسی تبصره بیست و یکم بودجه سال 94 شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.
براساس این گزارش و براساس این تبصره شهرداری تهران موظف است بودجه هزینه ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در بخش بودجه عمومی را براساس مفاد قانون 3 تبصره به بند 12 ماده 4 قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و براساس اجرای سیاست ها و برنامه های سالیانه به آن مجموعه پس از تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک کارسازی نمایند و نیز شهرداری تهران اجازه داده می شود چنانچه در اثر اقدامات راهنمایی و رانندگی میزان وصول عوارض خودرو و موتور سیکلت در سال 94 در مقایسه با عملکرد سال قبل افزایش داشته باشد معادل بیست درصد از مبلغ افزایش وصولی را تا سقف 20 میلیارد ریال در قالب اعتبارات ردیف 6170301 پس از تایید معاونت برنامه ریزیس توسعه شهری و امور شورا به صورت کمک به راهنمایی رانندگی تهران پرداخت نماید.
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ارتباط با این تبصره گفت: براساس این تبصره شهرداری تهران موظف می شود بودجه هزینه ای راهنمایی و رانندگی تهران را پس از تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک هزینه کند که در سال 94 بودجه راهنمایی و رانندگی 70 میلیارد تومان است که در حالی که بودجه ای که برای سال آینده لازم داشتند 98 میلیارد تومان بود.
وی تصریح کرد: در واقع پایه بودجه راهنمایی و رانندگی در سال های قبل بد قرار داده شده بود و برای اینکه وحدت رویه ای بین شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شود در این تبصره تاکید شده که موافقت نامه ها را باید از معاون حمل و نقل شهرداری تهران دریافت کنند.
دبیر اظهار داشت: به منظور ایجاد انگیزه برای راهنمایی و رانندگی برای دریافت عوارض خودرو و موتور سیلکت این تبصره به شهرداری اجازه می دهد چنانچه میزان وصول عوارض خودرو در مقایسه با عملکرد در سال قبل بیشتر شود معادل 20 درصد از این عوارض را تا سقف 20 میلیارد ریال به مرکز راهنمایی و رانندگی اعطا کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: هر زمان که شورای اسلامی شهر تهران اراده کند می تواند از راهنمایی و رانندگی گزارش عملکرد بخواهد که در صحن شورا ارائه شود.