به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از روابط عمومی مجمع "نوشت افزار اسلامی ایرانی"،علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اشاره به اهمیت بالای برگزاری نمایشگاه "ایران نوشت"، اظهار کرد: «در 3 سال اخیر با توجه به نیازهایی که دانش آموزان کل کشور در حوزه نوشت افزار داشتند، سعی بر ایجاد برند سازی محصولات داخلی شده که خوشبختانه بخش خصوصی و دولتی هم در این زمینه فعالیت خود را آغاز کردند».
وی اضافه کرد: «با این حال سه دوره برگزاری نمایشگاه نوشت افزار "ایران نوشت" بیشتر جنبه آزمون وخطا داشته است؛ به هر صورت، هرسال شاهد پیشرفت های شایانی در رابطه با برگزاری این نمایشگاه هستیم که طرح های متنوع، آمار فروش محصولات داخلی و استقبال مردم تقریبا این مسئله را تایید می کند».
این مدیر فرهنگی درباره تداوم برگزاری نمایشگاه "ایران نوشت"، گفت:«برپایی نمایشگاه حرکت خوب و نمادین است، امیدوارم که شاهد پیشرفت در حوزه تولید و مهم تر از آن توزیع اقلام نوشت افزارهای داخلی باشیم؛ باید شبکه توزیع را توسعه بدهیم و تمامی شهرستان ها هم توانایی استفاده از محصولات نوشت افزار را داشته باشند، باید در سریع ترین زمان ممکن و ساده ترین راه موجود این اجناس لوازم التحریر را به کودکان شهرستانی معرفی کنیم».
حاجیان زاده در مورد فرهنگ سازی استفاده از محصولات داخلی نوشت افزار، گفت: «در ابتدا باید این فرهنگ را در مردم وخانواده ها نهادینه کنیم، تا با میل فطری خودشان نسبت به خرید کالاهای لوازم التحریر داخلی تمایل نشان بدهند. سپس باید جذابیت هایی را به لوازم گوناگون نوشت افزار ببخشیم تا کودکان ما که سالها به تماشا وخرید محصولات غربی تن دادند به محصول ایرانی گرایش پیدا کنند».