به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ درست در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر میبرد، از گوشه و کنار و بازار خبرهای نگران کنندهای به گوش میرسد. مشتریان ایرانی برای خرید تازهترین پدیدههای تلفن همراه در خیابان میرداماد تهران، به صف میشوند. آخرین محصولات بازار لوازم خانگی جهان، در سهراه امین حضور رونمایی میشود و برندهای معروف جهانی، بازار پوشاک کشور را تصاحب کردهاند.
آمارها از بیکاری بیش از 2 میلیون نفر از جمعیت متقاضی کار در کشور حکایت دارند و در این بین کسی خبری از پیکر نیمه جان برندهای ایرانی نمیگیرد. خیابان جمهوری تهران به عنوان قلب بازار لوازم خانگی ایران مملو شده از برندهای خارجی و همچنون سربازان خاموش جنگ اقتصادی این خیابان را تسخیر نمودهاند و این است داستان «تسخیر جمهوری».
در این مستند، راوی برای خرید لوازم خانگی به بازار میرود و رفته رفته متوجه واقعیتی تلخ میشود؛ او در ادامه تلاش میکند تا از دلایل ایجاد کننده این بازار آشفته رمزگشایی کند.
مجموعه مستند اقتصادی «عبور از بن بست»، بههمت متولّیان برنامه تلویزیونی «ثریا» از شهریور ماه سال جاری از شبکه یک سیما به روی آنتن رفته است. در این مستندها تلاش شده به مهمترین مسائل اقتصادی روز کشور پرداخته شود که به پاشنه آشیل اقتصاد کشور بدل گشتهاند. «فرش قرمز»، هفتیمن قسمت از فصل نخست این مجموعه است.
مستند «تسخیر جمهوری» جدیدترین مستند اقتصادی برنامه تلویزیونی «ثریا»، امشب 22 دی ساعت 23:10 دقیقه از شبکه یک سیما به روی آنتن میرود.