به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وحید حسینی گفت: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است.
وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی پردازد، گفت: رانندگانی که در طول سال ها از خودروی شخصی خود استفاده کرده اند تا به مرحله فرسودگی رسیده ، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.
حسینی با اشاره به این که در حال حاضر، 160 هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، افزود: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.
وی با بیان این که روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، تصریح کرد: خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی 20 سال، مینی بوس 12 سال، تاکسی 8 سال و موتورسیکلت 8 سال است و پس از آن باید برای اسقاط این وسایل نقلیه اقدام شود.