به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هادی توفیقی، تولیدکننده پوشاک ورزشی ایرانی درباره شرایط حاکم بر بازار البسه ورزشی گفت: بیش از 16 سال است که در حوزه تولید پوشاک ورزشی فعالیت دارم و از نزدیک شاهد نوسانات حاکم بر بازار آن بودهام.
توفیقی افزود: متأسفانه در سالهای اخیر شاهد یک حرکت پرسرعت در استفاده از لباس ورزشی با برندهای مطرح خارجی بودهایم که بیشک تیمهای ملی به عنوان شاخصترین مخاطب در دامن زدن به این مسئله نقش بسزایی داشتهاند.
این تولیدکننده پوشاک ورزشی با اشاره به حرفوحدیثهای بسیار در طراحی و دوخت لباستیمهای ملی تصریح کرد: تیمهای ملی و باشگاههای مطرح داخلی، لباس برندهای خارجی را بر تن میکنند و این موضوع ضربه بزرگی به عرصه تولید پوشاک ورزشی ایرانی وارد کرده است.
او گفت: امروز با وجود سطح قابل قبول کمی و کیفی تولیدات ورزشی داخلی با برندهای مختلف، اما بیش از تیمهای داخلی، مسئولان ورزشی کشورهایی همچون افغانستان، عراق و ترکمنستان از ما خرید میکنند که اتفاقاً بازخوردهای بسیاری خوبی را هم شاهد بودهایم.
توفیقی گفت: رونق بازار پوشاک ورزشی و در ادامه بهبود وضعیت اقتصادی کشور از دریچه این حوزه، تنها از مسیر تبلیغات داخلی انجامپذیر بوده که معتقدم بهترین تبلیغ، استفاده تیمهای ملی از آنها است.
شایان ذکر است استفاده از طراحان و تولید کنندگان لباس ایرانی برای پوشاک ورزشی تیم های ملی از دغدغه های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بوده است؛ به طوریکه حمید قبادی دبیر این کارگروه در نشست هم اندیشی نخستین نمایشگاه پوشاک و لوازم ورزشی که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد،لباس ورزشی را یک عنصر رسانهای و فرهنگی دانسته که تاکنون در طراحی آن غفلت صورت گرفته است.
حمید قبادی با بیان اینکه پوشاک از مقولات مهمی است که به عنوان یکی از شئون زندگی باید به آن توجه کرد، افزود: مدیران و مسئولانی که در ساختار سیاستگذاری کشور نقش دارند باید از اهمیت موضوع لباس اطلاع داشته باشند. مد و لباس ابزاری است که به عنوان یک قدرت نرم شناخته میشود و نقش مهمی در فرهنگ جامعه دارد.
قبادی ادامه داد: موضوع لباس ورزشی در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که هیچ تیم ورزشی وجود ندارد که بتوان لباس را به عنوان یکی از عناصر هویتی آن حذف کرد. توجه به پوشاک و لوازم ورزشی استاندارد اهمیت بالایی دارد ولی مالکیت معنوی حلقه مفقوده در حوزه لباس به خصوص لباسهای ورزشی است که امیدواریم به آن توجه بیشتری شود.
او با اشاره به اینکه آغاز توجه به پوشاک ورزشی اتفاقات مهم دیگری را هم رقم خواهد زد گفت: سرمایههای انسانی مهمترین رکن در مسئله مد و لباس است که مسئولان و مدیران در ساختار و سیاستگذاری آن نقش اساسی دارند. در موضوع لباس ورزشی نیز باید سیاستگذاری کلان انجام شود تا همافزایی ارزشمند حقوقی و اجرایی را شاهد باشیم.
حال امید است اکنون که در آستانه برگزاری نخستین نمایشگاه پوشاک و لوازم ورزشی هستیم این اقدام سرآغازی باشد برای توجه نهادهای تأثیر گذار در مقوله پوشاک ورزشی تیم های ملی که بتوانند در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه پوشاک ورزشی گامی بلند و مؤثر بردارند.
نخستین نمایشگاه پوشاک و لوازم ورزشی در محل مصلی امام خمینی (ره) واقع در خیابان بهشتی از 2مردادماه الی 5 مردادماه 1395 به مدت 4 روز برگزار خواهد شد.
لازم به یادآوری است؛ علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ثبتنام و مشارکت در نمایشگاه میتوانند با شمارههای 22883093 و 22855862 دبیرخانه اجرایی نمایشگاه تماس بگیرند.