به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بانک آمریکا که پیش از بحران مالی بیش از ۶۰۰۰ شعبه داشت، شمار شعباتش در سه ماهه سوم به ۴۶۲ شعبه کاهش یافت. این بانک از سال گذشته ۱۱۲ مرکز مالی را تعطیل کرده است.
مدیر مالی بانک آمریکا در این باره گفت: تعطیلی شعبهها بخشی از رویکرد این بانک به کانالهای دیجیتال، موبایل، آنلاین و خودپرداز است.
طبق گزارش درآمد سه ماهه سوم، بانک آمریکا ۲۱ میلیون کاربر فعال خدمات موبایل بانک دارد و ۱۸ درصد از تراکنشهای سپرده از طریق دستگاههای موبایل انجام گرفته است.
شعبههای بانکی کمتری وجود دارند، اما شعبههایی که همچنان فعالیت میکنند، منعکس کننده تغییر رفتار مشتریان است. مصرف کنندگان تمایل فزایندهای پیدا کردهاند تا برای خدماتی مانند چک حساب، به اینترنت بروند و شعبههای بانکی اکنون روی خدمات ارزش افزوده تاکید بیشتری دارند.
اما تعدیل انجام گرفته به شعبههای بانک محدود نبوده و شمار کارکنان هم کاهش پیدا کرده است. بانک آمریکا در ژوئن اعلام کرد قصد دارد بیش از ۸۰۰۰ شغل را از واحد بانکداری مصرف کننده حذف کند.
بر اساس گزارش رویترز، بانک آمریکا تنها بانکی نیست که به کاهش شعبه پرداخته است. سیتی گروپ در زمان اعلام درآمدهای سه ماهه، فاش کرد شمار شعبات این بانک در آمریکای شمالی هفت درصد نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته کاهش پیدا کرده و با کاهش ۱۱۶ شعبه در سطح جهانی، به ۲۶۷۹ شعبه رسیده است.