به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم پور ازغدی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز 9 دی در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در مشهد افزود: در سال 88 یک بحث در مورد انتخابات بود که صرف نظر از نتیجه آن، اصل انتخابات به خطر افتاد.
وی بیان کرد: در دوران پس از انقلاب نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران در حال تغییر بوده و طبیعی است که نامزد ناراضی، نسبت به نتیجه معترض باشد و واکنش و اعتراض نسبت به نتیجه، طبیعی و قانونی است.
وی گفت: اما کشاندن اعتراض به خیابانها و تبدیل آن به روشهای خشونت آمیز، تبدیل رقابت در درون سیستم به رقابت با سیستم به نوعی ساختارشکنی و قانون شکنی به شمار می رود که در هیچ جای دنیا معقول و قانونی نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر قرار باشد نتیجه انتخابات در کف خیابان مشخص شود، پس برگزاری انتخابات معنا پیدا نمی کند.
وی اظهار کرد: فاصله آرا بین نامزد برنده و بازنده در انتخابات 88 طبیعی بود، افراد معترض نیز بعدها گفتند 'ما نمی گوییم تقلب شده است'.
وی گفت: ماهیت قضیه چیزی فراتر از نتیجه انتخابات بود زیرا اگر کسی معتقد به بروز تقلب در انتخابات باشد روش های خشونت آمیز را برای اعتراض انتخاب نمی کند.
رحیم پور ازغدی افزود: درگیری هایی که پس از انتخابات در شمال تهران روی داد، یک اعتراض معمولی نبود بلکه درگیری علیه اصل انتخابات و فراتر از آن بود، این اتفاق آثار حقوقی دارد که به این زودی تمام نمی شود.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر این رفتارهای خشونت آمیز فقط در تهران اتفاق افتاد در حالی که نامزد معترض به انتخابات در تهران بیشتر رای آورده بود.
وی گفت: اگر انتخابات به زور باطل می شد، دیگر بعد از آن هیچ انتخاباتی در کشور نمی توانست برگزار شود زیرا با برگزاری هر انتخابات و اعلام نتیجه آن، طرف معترض می گفت 'چطور با اختلاف 11 میلیون رای انتخابات را باطل کردید چرا این بار نتوانید انتخابات را باطل کنید'.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب در انتخابات سال 88 کوتاه می آمدند، دیگر جمهوری اسلامی برای همیشه باید فاتحه انتخابات را می خواند زیرا همه چیز با هرج و مرج ادامه پیدا می کرد و دیگر امکان نداشت بتوان اعتماد ملی را به سیستم انتخاباتی کشور بازگرداند.
وی ادامه داد: اینکه مفهوم اسلامیت را از جمهوریت جدا می کنند و می گویند که دو منبع مشروعیت جداگانه دارد، تعبیر نادرستی از جمهوری اسلامی است زیرا این جمهوری لائیک نیست و جمهوریت نظام مبتنی بر اسلامیت آن می باشد.
وی اظهار کرد: در فتنه 88 مساله انتخاب اشخاص نبود بلکه مساله مشروعیت انتخابات در جمهوری اسلامی بود که اگر به خطر می افتاد، دیگر هیچ انتخاباتی در این نظام نمی توانست برگزار شود.
رحیم پور ازغدی گفت: مقاومت رهبر معظم انقلاب در فتنه 88 به این معنا بود که ولایت ضامن جمهوریت است و اگر ولی فقیه و رهبری از جمهوریت دفاع نمی کردند، دیگر جمهوریت در این کشور هیچگاه قابل دفاع نبود.
وی افزود: مساله بعد در انتخابات، امتحان عجیب مردم این کشور بود زیرا به رغم اینکه به نامزدهای مختلف در انتخابات رای داده بودند، یک لحظه احساس کردند که این اعتراض مساله رقابت بین دو جناح نیست بلکه رقابت با اصل مبانی و ساختار نظام است.
وی اظهار کرد: واقعه 9 دی شاهکار مردم بود و منطق این است که هرگاه نظام به خطر افتاد و مسئولان در مواجهه با آن کم آوردند، مردم نجات دهنده خواهند بود و این منطق استثنایی و مهم است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نه تنها تشکیل یک حکومت با حضور مردم شکل می گیرد بلکه ادامه و استقامت آن نیز تنها با حضور و کمک مردم میسر است.
وی بیان کرد: اگر ملت شعور سیاسی و بصیرت نداشته باشد، زحمات خود را بر باد می دهد همان طور که در جنگ صفین بی بصیرتی مردم یک پیروزی حتمی را به شکست کشاند.
رحیم پورازغدی افزود: عامل اصلی شکست در جنگ صفین، مردم بی بصیرت و مسئولان بی کفایت بودند وگرنه طرحهای مدیریتی دقیق حضرت امام علی (ع) پیروزی را قطعی کرده بود اما آن حضرت در آتش پیروانشان سوختند.
ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است