شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله روز جمعه در سخنانی به تشریح راهبرد این حزب برای انتخابات پارلمانی پیش رو در لبنان پرداخت.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، انتخابات پارلمانی لبنان قرار است کمتر از چهار ماه دیگر (6 ماه مه 2018-16 اردیبهشت 1397) برگزار شود.
شیخ نعیم قاسم امروز در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی حزب الله گفت که این حزب در همه حوزه های انتخابی بدون استثنا با جنبش امل دیگر حزب مهم شیعی، به طور کامل ائتلاف و لیست واحدی را ارائه می کند.
وی همچنین گفت که در برخی حوزه های انتخابی هم که کرسی شیعیان وجود ندارد، حزب الله همپیمانانی دارد. پارلمان لبنان دارای 128 کرسی است. این کشور دارای نظام پارلمانی است و دولت از درون مجلس شکل می گیرد.
شیخ نعیم قاسم وعده داد تا هفته نخست ماه آینده میلادی (حدود 10 روز دیگر) اسامی نامزدهای حزب الله اعلام شود. وی تاکید کرد که حزب الله نسبت به هر نتیجه ای که در انتخابات حاصل شود آسوده خاطر است. به گفته شیخ قاسم، محاسبات انتخاباتی حزب الله متکی بر تعداد کرسی های بدست آمده نیست بلکه آنچه برای این حزب مهمتر است، ظرفیت و توانمندی نمایندگان است.
معاون دبیرکل حزب الله افزود: ما به دنبال کسب اکثریت پارلمان یا حتی یک سوم تضمینی هم نیستیم اما این به آن معنی نیست که ما به تعداد کرسی های بدست آمده بی توجهیم.
شیخ قاسم گفت که شعار حزب الله در انتخابات پیش رو «محفاظت می کنیم و می سازیم» (نحمی و نبنی) است. وی همچنین برخی حرف و حدیث ها درباره ضرورت تعویق انتخابات را غیرقابل توجیه دانست و بر ضرورت برگزاری انتخابات در موعد خود تاکید کرد. به گفته شیخ قاسم، این انتخابات در برهه حساس و تاریخی برگزار می شود.
شیخ نعیم قاسم همچنین از وجود «اتاق هایی سیاه» یاد کرد که نمی خواهند انتخابات در لبنان برگزار شود. وی در تشریح سخن خود به ذکر این جمله بسنده کرد که این اتاق ها، نه داخلی که مربوط به خارج از لبنان هستند. وی با اشاره به برگزاری انتخابات بر اساس الگوی «نسبیت» که در قانون انتخابات جدید این کشور مصوب شده، گفت که این مکانیسم باعث می شود که پارلمان آینده از بیشترین تحرک و پویایی برخوردار باشد.
معاون دبیرکل حزب الله همچنین گفت: برخی با گروه های لبنانی تماس گرفته اند که ائتلافی ضدحزب الله تشکیل دهند. ما اسامی آنها را می دانیم. شیخ نعیم قاسم افزود: حزب الله یکی از ستون های دولت لبنان است و اگر حزب الله نبود ثبات کنونی نیز وجود نداشت.