حاجی بابایی از نامه گلایهآمیز نمایندگان به رئیسجمهور به خاطر عدم اجرای رتبهبندی معلمان خبر داد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حمید رضاحاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با توجه به تاکیدات برنامههای فرادستی مانند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور و همچنین قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر اجرای نظام رتبه بندی معلمان و تاخیر در اجرای این قانون، با گذشت دو سال از شروع برنامه ششم توسعه کشور، نمایندگان مجلس در نامهای لزوم پیشبینی اعتبار و اجرایی نمودن نظام رتبه بندی معلمان را در سال سوم برنامه به رئیس جمهور یادآوری کردند.
وی افزود: در این نامه آمده است؛ فرهنگیان عزیز همواره در خط مقدم ارزش آفرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند، از این رو حل مسائل، مشکلات و دغدغههای فرهنگیان از اولویتهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: امضاء کنندگان این نامه با اشاره به جزء ۲ بند الف. ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور، تاکید کرده اند یکی از تکالیف مهم دولت تهیه نظام رتبه بندی معلمان، استقرار نظام پرداختها براساس تخصص، شایستگیها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه بندی معلمان و مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه سنواتی به عنوان سند بالا دستی است.
حاجی بابایی خاطرنشان کرد: در این نامه نمایندگان با ابراز گله مندی از عدم تحقق تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای نمودن نظام رتبه بندی معلمان در بودجههای سنواتی با وجود گذشت دو سال از عمر برنامه ششم، به لزوم اجرایی نمودن نظام رتبه بندی معلمان را با عزمی فراتر از یک وزارتخانه و سازمان تاکید نموده اند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پایان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و امضاءکنندگان این نامه از رئیس جمهور خواسته اند در راستای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان عزیز ایران اسلامی دستور پیش بینی و تخصیص اعتبارات لازم را جهت اجرای نظام رتبه بندی معلمان در بودجه ۱۳۹۸ کل کشور صادر کند.