آریا عظیمنژاد، آهنگساز شناخته شده که موسیقی فیلم سینمایی «23 نفر» را نیز ساخته است در این باره در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو عنوان کرد: سخت ترین بخش این جور فیلمها، این است که بخشی از تاریخ مملکت ما هستند؛ بخشی که اتفاقا نگاه حماسی به آن نمیشود.
وی افزود: من سعی کردم جهان هرکدام از این 23 نفر آزاده کشورمان را در موسیقی فیلم در نظر بگیرم؛ اینکه واقعا اگر واقعا جای هرکدام از اینها بودم با اینکه درجمع بزرگیام اما همچنان حس تنهایی خواهم کرد.
این آهنگساز با بیان اینکه سعی کردم حس تنهایی و غربت و سختی را در موسیقی فیلم نشان دهم، گفت: نمیخواستم در «23 نفر» موسیقی را به سمت سازهای فراوان و پرطمطراق ببرم.
به گفته عظیمنژاد؛ خب من هم در ساخت موسیقی به دنبال منحصر به فرد بودن هستم، هرچند به تنهایی موسیقی و فیلمنامه و .. اثری را ماندگار نمیکند. این کلیت فیلم است که مخاطب را درگیر میسازد.
وی عنوان کرد: من داستان کتاب اقتباسی فیلم و مستند قبلی کارگردان درباره 23 نفر را شنیده و دیده بودم و خب برایم خیلی جذاب بود. هرچند دیدن این آدمها از نزدیک جذابتر است.
این آهنگساز سریال و فیلمهای سینمایی تأکید داشت: واقعا خوشحالم که در کنار «23 نفر» بودم؛ وقتی اینها را میبینیم برایمان سوال میشود که آیا در نسل جدید همچنان بچههایی با این سن و سال هستند که اینقدر از خودگذشتگی داشته باشند.
عظیمنژاد همچنین در پاسخ به اینکه چرا دایره آهنگسازان سینما چندان زیاد نیست، گفت: نوع روابط و دستمزدهاست که باعث میشود برخی در سینما نباشند. حرف زدن از اینها برایم من خیلی خوشایند نیست.
وی درباره جایزه احتمالی برای خود نیز عنوان کرد: حقیت این است که از زمان «میم مثل مادر» که چندین سالی از آن میگذرد دیگر ماجرای جایزه گرفتن را از ذهنم پاک کردم چون بهترین جایزه را از مردم میگیرم.
آریا عظیمنژاد همچنین گفت: بعد از سالها موسیقی فیلم «میم مثل مادر» در ذهن مردم است؛ این مهم است یا چیزی که فقط بخواهم بگیرم و در طاقچه بگذارم؟ هرچند جایزه گرفتن خوشایند است اما مناسباتی دارد که ما درون آن مناسبات نیستیم.