به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، دومین نشست بزم اندیشه با موضوع تحلیل و ایدهپردازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور فعالان فرهنگی استان خراسان رضوی در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.
در این نشست جلیل معماریانی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) عنوان کرد: در ابتدا میخواهم این سوال را مطرح کنم که ما با فرمایشات رهبری چگونه برخورد کردهایم و چرا این گونه برخورد میکنیم؟ آیا فرمایشات ایشان در حکم ارشادی است یا حکم اجرایی است یا نسبت ما با فرمایشات ایشان چگونه است.
معماریانی اظهار کرد: وقتی تعریفهای انسان از خودش تحریف شود از اهداف اصلی خود دور میشود، بدنه جامعه ضعیف شود و به کارهای سطحی روی میآورد و تبعیت از ولی فقیه در ذهنها زندانی میشود و با زمینههای نامساعد سخنان ایشان اجرایی نمیشود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) افزود: باید در حوزه معرفت، عقاید و تربیت فراتر از این کار شود و ریشههای جامعه قوی شود و این تفکر شکل بگیرد که این کارها را نمیتوان توسط حاکمیت از بالا به پایین انجام داد، چرا که در جاهایی که مردم خود مشغول به کار فرهنگی سالم بودهاند، اما حاکمیت وارد شده، امکان داشته آن کار با خطرات انحراف و نقص پیش رو شود.
وی با بیان اینکه زمانی جوان میتواند مسئولیت بگیرد که درون خود را از صندلی و جایگاه بلندتر کند، اظهار کرد: انسان باید از دنیا بزرگتر شود تا سوار بر صندلی شود. جوانگرایی خوب است، اما جوانی که الگویی ندارد و خط انتقال معارف را به او منتقل نکردهایم نمیتواند در جایگاه مدیریتی به خوبی عمل نکند.
معماریانی با بیان اینکه معنای جوانگرایی این نیست جوانان در انتخابات بهعنوان نامزد انتخاباتی حضور پیدا کنند، ما باید بدنه فکری جوانان را تقویت کنیم و مطالبهگری را در جوانان افزایش دهیم، هنر این است که با ۵ درصد اشتراکات بتوانیم جوانی را پای کار نظام بیاوریم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با انتقاد به نظریهای که معتقد است جوانان باید هرچه زودتر حتی بدون تجربه وارد جریان مدیریتی کشور شوند، تصریح کرد: کسی که تا به حال کلاسی را اداره نکرده به مدیرکلی برسد افتضاح به بار میآورد. تا آدمهای قوی و بزرگ نداشته باشیم که از درون به بزرگی برسند جوانگرایی فقط یک شعار خواهد بود.
وی تاکید کرد: باید تشکلهای مختلف دانشگاه و بدنه شهر را برای جوانان فراهم کنیم تا در آن رشد کنند و شاخصهای ما نیز در این تشکلها تربیتی باشد، شاخصهای سطحی را از بین ببریم و تشکلهای تربیتی نظاممندی را داشته باشیم و جوان اگر بخواهد کار کند باید کنار پیری راه برود تا کار را یاد بگیرد.