رسانههای غربی برای تصویر سازی از جمهوری اسلامی ایران به کمک عوامل خود در اپوزیسیونهای مختلف، تصویری به دور از حقیقت را برای مخاطبان خود ارائه میدهند درحالی که واقعیت در نگاه کسانی که به ایران سفر کرده و یا درآن زندگی میکنند چیزی دیگری است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در جهان امروز هیج گونه مرزی برای اطلاعات و تبلیغات وجود ندارد، زیرا امکانات و تکنولوژی شرایطی را به وجود آورده است که میتوانند از انواع اطلاعات استفاده کنند دهها هزارساعت برنامه تلوزیونی وماهوارهی برای مردم جهان اطلاع رسانی میکند و صدها نوع مطبوعات چاپ میشود و برای استفاده در اختیار انسانها قرار میگیرد؛ به همین جهت است که دنیای امروز را جهان اطلاعات مینامندولی متاسفانه قدرت رسانهای برتر در اختیار دولتهای سلطه گر واستکبار جهانی قرار دارند، اینان از این قدرت برای منافع مادی وسلطهی خود شان بر دیگران استفاده میکنند؛ به خصوص کشورهای غربی و امریکا با حراج اطلاعات گزینشی و هدفمند در صدد گرفتن امتیازات از کشورهای دیگر هستند.
این رسانهها سنگینترین تبلیغات منفی رسانهای علیه جمهوری اسلامی ایران را اجرا میکنند و آن را یک کشور خودکامه با مردمی بسیار فقیر و محدود نمایش دهد. در حالی که حقیقت امر از زبان کسانی که به ایران سفر کرده و یا در آن زندگی کرده اند بسیار متفاوت از آن چیزی است که رسانهها میگویند.
"برند اربل" سفیر پیشین (بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳) آلمان در ایران و رییس جدید ساز و کار مالی (اینستکس) و دیپلمات کهنهکار آلمانی با نظراتی متفاوت درباره قدرت و جامعه ایران دارد که به بخش از آنها اشاره میشود.
برند اربل، سفیر پیشین آلمان در ایران و رییس جدید اینستکس
آقای اربل درباره برنامه هستهای ایران میگوید: ایران هیچگاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده است.
او همچنین بر این باور است که برنامه موشکی ایران به خاطر سیاست دوگانه غرب است و ایران بارای توقیت بنیه دفاعی خود برنامه موشکی را تقویت کرده است.
آقای اربل درباره وضعیت اقلیتهای دینی در ایران نیز معتقد است یهودیها و مسیحیها براحتی در ایران زندگی میکنند و تصویرهای منفی بیشتر ناشی از تبلیغات غرب است. او از نمایندگان مسیحی و یهودی در مجلس شورای اسلامی نقل میکند که آنها مطابق مذهبشان در ایران زندگی میکند.
او در جای دیگری درباره وضعیت زنان در ایران نیز گفته بود شما وقتی در ایران زندگی میکنید به هیچوجه احساس نمیکنید که زنان از مردان ارزش کمتری دارند بلکه احساس میشود زنان در ایران از مردان نقش تعیین کنندهتری دارند: "در واقع زنان در جامعه مسلمان ایرانی از همان حق و احترام مردان برخوردارند".
این نظریهها دقیقا نقطه مقابل تبلیغاتی است که در رسانههای مختلف بر علیه ایران انجام میشود؛ و این موارد تنها بخشهای کوچکی از حقایق پیشرفتهای ایران در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی ست.