نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری و جشنواره روابط عمومیهای برتر منطقه ۳ کشور با حضور مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از به نقل از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری و جشنواره روابط عمومی های برتر منطقه ۳ کشور با حضور علیرضا عبداللهینژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.
علیرضا عبداللهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این جشنواره در سخنانی با تشریح محورهای چهارگانه استراتژی ارتباطی این وزارت، دانشگاهها را به حرکت در این مسیر و بیان دستاوردهای مختلف دعوت کرد و اظهار داشت: حضور فراگیر در فضای مجازی، ارتباط و تعامل با رسانهها، حرفهای نمودن وب سایتها و انتشار خبرنامه آموزش عالی چهار استراتژی این اداره کل محسوب میشوند.
عبداللهی نژاد برگزاری جشنواره روابط عمومیهای دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در سه ماهه پایانی سال را ازجمله برنامههای اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری جشنوارههای روابط عمومیهای برتر مجموعه آموزش عالی در سطح مناطق دهگانه را یکی از مهمترین برنامههای ابلاغ شده به دبیران مناطق اعلام و تاکید کرد: برگزاری این جشنوارهها میتواند به ایجاد فضای رقابتی مثبت و نیز انتقال تجارب موفق و الگوهای فعالیت حرفهای میان روابط عمومیها کمک کند.
وی همچنین ورود و اهتمام جدی روابط عمومیهای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور به استفاده از فناوریهای نوین و ابزارهای روابط عمومی الکترونیک را خواستار شد و افزود: در جشنواره سراسری روابط عمومیهای دانشگاه ها، پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری سراسر کشور به این مهم توجه ویژهای شده است.
حسن ولی زاده، رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز با اشاره به کلام پراهمیتی از رهبرکبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) که «دانشگاه مبداء تحولات است»، بر لزوم برنامهریزی مناسب در دانشگاهها در مسیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه درجهت حل مشکلات و چالشها در حوزههای مختلف و نقش اساسی و مهم روابط عمومیها دراین راستا، تاکید کرد.
ولی زاده گفت: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با راهاندازی کلینیک صنعت و معدن و همچنین مرکز رشد فناوریهای پیشرفته قدمهای مثبتی در این مسیر برداشته است.
رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این نکته که روابط عمومی صرفاً یک شغل نیست بلکه مجموعهای از مهارتها و تخصصها را شامل میشود، تصریح کرد: روابط عمومی دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی همواره باید خود را در مسیر اهداف متعالی تبیین شده وزارت علوم در جهت سیاستهای نظام در حوزه علم و فناوری قرار دهند.
وی تاکید کرد: روابط عمومیها، مغز متفکر، چشم بینا و زبان گویا و بازوان شایسته سازمان هستند لذا باید خصوصیاتی همچون دلسوزی صداقت و بهرهگیری از خرد جمعی را بهعنوان یکی از راهکارهای موجود برای حل چالشهای مسائل مختلف، دارا باشند.
در ادامه این نشست، از برگزیدگان روابط عمومیهای دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۳ کشور تقدیر شد.
لازم به ذکر است، در این نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکزپژوهش و فناوری منطقه سه کشور شامل استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان حضور داشتند.