به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یعقوب آزادهدل مدیر واحد توسعه سیستمهای حمل و نقل پاک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره توسعه مسیرهای دوچرخه در پایتخت اظهار داشت: بر اساس برنامهای که در شهرداری تهران سال ۹۷ تصویب شد هر منطقه در پایتخت باید تا سال ۱۴۰۱ سالانه ۵ کیلومتر به مسیر دوچرخه آن افزوده شود.
وی بیان داشت: این برنامه پنجساله تا حدودی با پیشرفت همراه بوده، ولی انتظارات مورد نیاز هنوز حاصل نشده است چرا که سهم هر منطقه سالانه ساخت ۵ کیلومتر مسیر دوچرخه است که در این زمینه عقبماندگیهایی وجود دارد.
مدیر واحد توسعه سیستمهای حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه پایتخت به ۵۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه نیاز دارد، گفت:بخش زیادی از اعتبار مورد نیاز ایجاد مسیرهای دوچرخه از طریق شهرداریهای مناطق تأمین میشود.
آزادهدل گفت:در حال حاضر ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در پایتخت داریم که بیشترین مسیر مربوط به منطقه ۸ و کمترین مسیرها مربوط به منطقه ۱۰ و ۱۷ است.
وی با بیان اینکه توسعه مسیرهای دوچرخه در دستور کار جدی شهرداری قرار دارد همچنین تا سال ۱۴۰۱ ان شالله ۵۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران خواهیم داشت، گفت:در اسفند سال پیش که به دلیل شرایط کرونایی به نوعی پایتخت تعطیل بود ساخت مسیرهای دوچرخه سرعت گرفت، ولی اکنون با لغو طرح ترافیک و شلوغی خیابانها این موضوع با کندی زیادی همراه شده است.
مدیر واحد توسعه سیستمهای حمل و نقل پاک شهرداری تهران به ضرورت همراهی دستگاههای مختلف از جمله پلیس جهت ساخت مسیرهای دوچرخه اشاره کرد و گفت: در مورد موضوع پلیس دوچرخهسوار نیز شهرداری تجهیزات مورد نیاز از جمله کانکس و دوچرخه را در اختیار پلیس قرار داده است و جزئیات بیشتر در این زمینه باید از پلیس پیگیری شود.