به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل ازمرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، هدفکلی پژوهشگران این پیمایش فراهم ساختن مجموعهای از دادهها درباره شیوه گذرندان زمان فراغت مردم در شهرها و روستاهای ایران و «مصرف فرهنگی» آنان بوده است. همچنین این پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و از نظر زمانی، از نوع مقطعی میباشد. از نظر گستره، از نوع پهنانگر میباشد. در این پژوهش در دو سطح توصیفی و تحلیلی و با بهرهگیری از پارادایم مطرح در چهارچوب نظری، یافتههای بهدست آمده ارائه شده است. دادههای این پژوهش به شیوه پیمایش گردآوری شده است. اطلاعات مربوط به شهروندان ایرانی از طریق پرسشنامه ساختاریافته بهصورت مصاحبه رودرو، جمعآوری شده است.همچنین جمعیت آماری این پژوهش، شامل تمامی افراد ۱۵ سال به بالای ساکن شهر و روستاهای کشور است.
تعداد نمونه در این بررسی ۱۵۶۰۶ نفر در ۳۱ استان کشور هستند.
در بخش «سینما » این پیمایش درباره رفتن به سینما، از پاسخگویان پرسیده شده است: "سالی چند بار به سینما میروید؟" که بهشرح ذیل نگاشته شده است: ۷۷.۷ درصد اصلاً سینما نمیروند و تنها ۲۲.۳ درصد سینما میروند.
همچنین پس از سه دسته دستهبندی مشخص شد که ۲۷ درصد کسانی که سینما میروند یکبار در سال، ۲۷.۹ درصد دوبار در سال و ۴۵.۱ درصد بیش از دو بار در سال به سینما میروند.
این پیمایش در سال ۱۳۹۸ به مرحله اجرا رسید و در سال ۱۳۹۹ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.