به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه دو، طی مراسمی با حضور محمدرضا جعفریجلوه، مدیر شبکه دو و جمعی از مدیران شبکه از تلاشهای تهیهکنندگان و برنامهسازان برنامههای شاخص شبکه دو سیما در سال ۹۹ قدردانی و بر ایجاد حال خوب، رونق اقتصاد مقاومتی و توجه به انتخابات پیشرو به عنوان سه ضرورت برنامهسازی در جامعه امروز تاکید شد.
این مراسم با حضور جمعی از مدیران شبکه و مدیران گروههای اجتماعی، اقتصاد و دانش، معارف اسلامی، کودک و نوجوان، خانواده، سیاسی و تهیهکنندگان، عوامل اصلی و مجریان برنامههایی، چون «بچه محل»، «غیر محرمانه»، «در انتهای الوند» «زندهباد زندگی»، «طبیعت ۳۶۰ درجه»، «از آسمان»، «مسابقه تلفنی دو در دو»، «مسابقه محاکات»، «دوقلوها»، «کاغذبازی»، «دهکده بچهها»، «عصر خانواده»، «مثبت خانواده»، «کام شیرین»، «دست کی بالا»، «میخچه» و… در محل آمفیتئاتر این شبکه برگزار شد.
مدیر شبکه دو سیما در این مراسم با اشاره به اینکه امسال یک نوروز مهدوی را پیش رو داریم، بیان کرد: آغاز سال آتی عید در عید است. فروردین دل افروز در گردش شمسی و شعبانِ پرسرور در گردش قمری با هم انطباق پیدا میکنند. در چنین تقارنی و با توجه به شرایطی که بر کشور، منطقه و جهان میرود، ایجاد حال خوب و خوشوقتی به نوعی منتهی به افزایش سرمایهای اجتماعی است و ضرورت اول جامعه ایرانی خواهد بود.
وی با تاکید بر نقش رسانه در ایجاد احوال نیک و لحظات خوش در زندگی امروزِ مردم تصریح کرد: باید بکوشیم در افزایش سرمایه اجتماعی پیروز میدان باشیم و این نمیشود مگر آنکه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشوقتی کنند. تفاوت است بین خوشبختی و خوشوقتی و من به عمد از واژه «خوشوقتی» استفاده میکنم و این شعار و حرف گزافی نیست و در این راستا رسانه وظیفه مهمی بر عهده دارد. کاری که تا کنون هم به میزان قابل اعتنایی انجام داده است و البته بیش از آنچه تا امروز رخ داده همچنان بر عهده و ذمه ماست.
مدیر شبکه دو ادامه داد: امسال شرایط ویژهای وجود دارد، اینکه در آغاز گام دوم انقلاب و در سال ۱۴۰۰ در یک پیچ مهم تاریخی در سطح منطقهای و جهانی قرار داریم، آنهم در این جهانِ کرونازده که بر دغدغهها افزوده که امیدها را کاسته، اینها همه وظیفه خوب کردن حال مردمان را هر چه بیشتر بر فعالان رسانه واجب میکند.
وی به رونق اقتصاد مقاومتی به عنوان ضرورت دوم اشاره کرد و افزود: طرح و ایده اقتصاد مقاومتی به عنوان یک امر کلیدی سالهاست در دستور کار است، اما همچنان نیازمند جان گرفتن و رونق گرفتن بیشتر است. جامعه ما نیازمند قوتی فراتر در حوزه اقتصادی است. اگر به لحاظ اقتصادی وضعیت بهتری داشتیم امروز مواجههمان با نظامات سلطه در سراسر جهان با شرایط بهتری رخ میداد. البته ایرانیان مردمی عزتمند هستند و اغلب در شرایط سخت اقتصادی هم از مبارزه دست نکشیدهاند، لکن اگر شرایط اقتصادی بهتر میبود به سهولت بیشتری میتوانستیم در چالشها به جهان پاسخ دهیم.
جعفری جلوه در ادامه به انتخابات پیشرو به عنوان مقطعی حساس اشاره کرد و گفت: ضرورت سوم هم برآمدن یک دولت کارآمد و کاربلد از متن یک انتخابات پرشور است، انتخاباتی که در پیش است و جایگاهی حیاتی در سرنوشت و زندگی جمعی و فردی ما دارد.
مدیر شبکه همچنین یادآور شد: امیدوارم بتوانید در برنامههایی که در پیش دارید در فروردین و نوروز ۱۴۰۰، رمضانی که در پیش است و نهایتاً در پایان فصل بهار و خردادماه که انتخاباتی تعیین کننده در این سرزمین در پیش خواهد بود، به نحوی موثر ظاهر شوید. البته کار ما صرفاً در این مقطع یاد شده نیست، این یک مرحله عبور و گذار و البته تعیین کننده است. ما برای کلیت سال ۱۴۰۰ و سالیان پیشرو باید برنامهریزی و اندیشه بلندی داشته باشیم.
جعفری جلوه با اشاره به تولید برنامههای مختلف با هدفی مشترک اظهار کرد: رسانه رنگینکمانی است از برنامههای مختلف، ظاهراً با رنگهای متفاوت، اما با اهداف واحد و مشترک. مقصد همه برنامههای طنز و جد ما باور خویشتن، احساس هویت و افزایش تعلق جمعی به دین، آیین سرزمین دیرپای ما ایران است و در این عرصه تفاوتی بین ساختارها و طعمهای مختلف برنامهسازی نیست. از این رو همه تهیهکنندگان و برنامهسازان زحمات ارزشمندی را در این راه میکشند و شایسته قدردانی هستند.