به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، لطفالله فروزنده، معاون برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران بااعلام این خبر، هوشمندسازی را سبب خدمت گرفتن آسانتر شهروندان، ایجاد شفافیت، افزایش سرعت ارایه خدمات و عمق و کیفیت خدمات ارایه شده شهرداری به شهروندان عنوان کرد و گفت: راهبرد و رویکرد اصلی شهرداری تهران هوشمندسازی است و مهمترین محور برنامههای شهردار جدید هم هوشمندی شهر است. به طوری که شهردار تهران الزام کرده که در خود شهرداری هوشمندسازی را پیاده و براساس آن خدمترسانی به شهروندان شود.
وی ادامه داد: شهروندانی که کم و بیش با فضای مجازی آشنا هستند از «تهران من» استفاده میکنند. از طرف دیگر بسیاری از خدمات شهرداری غیرحضوری و الکترونیک شده است و تا جایی که میتوان باید خدمات را به صورت الکترونیک ارایه و حضور فیزیکی را کم کرد چرا که این اقدام تاثیر زیادی روی ترافیک، صرفهجویی در وقت و خدمات شفاف میشود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد هوشمندسازی به طور جدی در شهرداری دنبال میشود، گفت: خوشبختانه شهردار تهران همه معاونان را ملزم کرده که در نخستین گام فرایندهای خدمات رسانی به مردم شناسایی و در گام دوم هم بلافاصله هوشمند شود که با برنامه زمانبندی که در اسناد بالادستی پیشبینی شده، تهران به یک شهر هوشمند تبدیل شود.
معاون برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، با اشاره به خدمترسانی هوشمند در شهرداری بیان کرد: تصمیمگیری در شهرداری و مدیریت شهر باید بر مبنای آمار باشد که خود، مبنای برنامهریزی است و حتما بخشهای مختلف منابع انسانی باید سرآمد این کار باشند و تعامل جدی با رصدخانه شهری تهران داشته باشند. سایر معاونتها هم از این امر مستثنا نیستند.
براساس گزارش شهر، فروزنده گفت: باید از این ظرفیت بالایی که ایجاد شده استفاده کنیم و هرجا نقص و اشکالی وجود داشته باشد که به سمت هوشمند کردن نرفتیم، دنبال کنیم. درواقع تحول را باید در شهرداری آغاز و شهرداری متحول را برای خدمترسانی به شهروندان آماده کرد.