به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی اسماعیل بیگی در مورد چرایی عدم ثبت نام همه رانندگان تاکسی برای بیمه تکمیلی گفت: بیمه تکمیلی از حدود هشت سال پیش در سازمان تاکسیرانی عملیاتی شد و در آن زمان همه رانندگان تاکسی به صورت اتوماتیک بیمه میشدند اما بعد از مدتی بررسیها نشان داد که بخش زیادی از این رانندگان برای دریافت هزینههای درمانی شان مراجعه نمیکنند و ملاحظه شد یا این افراد بازنشسته هستند و یا از جای دیگر بیمه تکمیلی شدهاند.
به گفته وی، از آنجایی که بیمه شدن اتوماتیک رانندگان تاکسی به بیمه تکمیلی هزینههای زیادی داشت و عدم مراجعه آنها باعث هدر رفت منابع میشد، در چند سال اخیر و نه در دوره ما اعلام کردند که بیمه تکمیلی اختیاری است و هر رانندهای که مایل باشد میتواند برای ثبت نام مراجعه کند تا به صورت رایگان بیمه تکمیلی شود که ۲۵ هزار نفر ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه در چند روز آینده فرآیند ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی آغاز میشود، گفت: رانندگان تاکسی به صورت رایگان و خانوادههایشان با تخفیف بیمه میشوند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه تکمیلی قطع شده بود، گفت: ۳۱ شهریور ماه سال جاری قرارداد بیمه تکمیلی تمام شده است اما در تیر ماه باید کارهای تمدید بیمه تکمیلی یا جایگزینی انجام میشد که متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود و هنگامی که من به عنوان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ۲۸ مهر ماه سال جاری به این سازمان آمدم نه تنها حدود یک ماه از تاریخ انقضای بیمه تکمیلی آنها گذشته بود؛ بلکه چند میلیارد بدهی نیز به بیمهها وجود داشت که توانستیم بخشی از بدهی را پرداخت کرده و برای پرداخت مابقی به تفاهم برسیم.
وی با بیان اینکه در این مدت سعی کردیم که با وجود موانع قانونی و حتی دخالت بیمه تکمیلی را مجددا برقرار کنیم، گفت: از آنجایی که عدد بیمه تاکسیرانان بسیار زیاد است شیطنتهایی نیز در این خصوص انجام شد و یک ماه طول کشید که مراحل قانونی را با مجموعههای بالادستی در شهرداری طی کنیم و طی روزهای آینده اسناد مناقصه از میان شرکتهای بیمه گر رتبه یک منتشر شده و به نظر میرسد تا دو هفته آینده قرارداد منعقد شود و علت توقف بیمه تکمیلی این بود که اصلا تقصیر ما هم نبود.
وی در مورد چرایی جریمه تاکسیها در خارج از شهر تهران یا تاکسی های ویژه ، گفت: تاکسیهای شهرداری اجازه خدمات دهی در بیرون از شهر را ندارند مگر تاکسیهای دفاتر ویژه همچون فرودگاه امام خمینی (ره) که لزوما این تاکسیها به تهران نمیآیند و ممکن است مسافرهایشان را به شهرهای دیگر ببرند که با پلیس راه از گذشته هماهنگ شده بود که این تاکسیها جریمه نشوند؛ اما در ایام کرونا از آنجایی که خروج و ورود به شهرهای قرمز ممنوع بود تاکسیهایی که در این مدت بین شهرها تردد میکردند توسط دوربینها جریمه شدند که در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا ساز و کار هماهنگی با پلیس ایجاد شود و در مورد جریمهها مکاتبه کنیم و آنها کمک کنند تا این جرایم مشمول بخشودگی شود.