به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، صادق نوری؛ علیرغم اینکه افتتاح طرحهای توسعهای راه آهن در هر استان با راه اندازی قطار مسافری در آن شهر، مصادف میشود، اما در سیستان و بلوچستان، طرح راه آهن زاهدان _ خاش جداگانه افتتاح شد و با فاصله زمانی ۶ ماه قطار خاش_ زاهدان راه اندازی شد.
چندی قبل افتتاح راه آهن خاوران _ بستان آباد با راه اندازی قطار خاوران _مشهد مصادف شد.
مصادیق زیادی از این دست برای بهرهبرداری از طرحهای توسعه راه آهن میتوان آورد، اما چرا طرح راه آهن خاش _ زاهدان از رویه گذشته افتتاح ها، تبعیت نکرد؟
چنین رویه ای، این شبهه را در افکار عمومی ایجاد میکند که این اقدامات پوپولیستی در راستای دستاورد سازی و تبلیغات رسانهای صورت میگیرد.
اگر طرح راه آهن زاهدان _ خاش تکمیل بوده، چرا قطار مسافری در این راه آهن، راه اندازی نشده؟ و اگر این راه آهن دارای نقیصه بوده، چرا با وجود نواقص، افتتاح شده است؟
بسیاری از شهروندان سیستان و بلوچستان، نام شهر خاوران را نشنیده اند، شرکت راه آهن در حالی از شهر خاوران به سمت مشهد قطار راه اندازی میکند که نصیب مردم مظلوم شهر نام آشنای خاش، فقط یک قطار محلی میشود!
سیستان و بلوچستان نسبت به مرکز کشور فاصله قابل توجهی دارد و از طرفی تعداد قطارهای این استان نسبت به شاید استانها اندک است. در گذشته، علاوه بر قطار زاهدان _تهران، قطار زاهدان _ اصفهان نیز در مسیر تردد میکرد، اما بعد از مدتی، حذف شد، چرا شرکت راه آهن نسبت به آسایش مردم سیستان و بلوچستان، بی توجه است؟
صادق نوری
دبیر هستههای تخصصی مطالبهگری استان سیستان و بلوچستان