به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هرمزی با بیان اینکه عدم توجه به زیرساخت و بازسازی و مهندسی کار و خطوط جدید باعث بروز مشکلات مفرط شد، گفت: نیمی از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به موضوع حمل و نقل اختصاص یافت و این نشاندهنده اهمیت مسئله حمل و نقل دارد.
هرمزی با بیان اینکه قرارداد ۲۷۵۵ اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی بسته شد، گفت: از ابتدای این دوره ۹۴۹ دستگاه را تحویل گرفتیم. اگر این دوره را با تمام دورههای قبلی مقایسه کنید این یک نصاب دست نیافتنی است و همچنین در کنار این موضوع با کمک دولت به میزان ۲۵۰۰ اتوبوس برقی قرارداد بستیم و تا شهریورماه از فاز اول این اتوبوسها رونمایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه با این اقدامات مسیر توسعه جمهوری اسلامی ورق جدیدی میخورد و این اتفاق مبنی بر اینکه ما از خودروهای دیزلی گذار کنیم را رقم میزند. تاکید کرد که این اقدام با کمک شهردار تهران و دولت میسر نمیشد. توجه به تولید کنندگان داخلی نیز از جمله اقدامات این دوره بود.
به گفته هرمزی، در حوزه تاکسیرانی شهرداران مناطق به کمک ما آمدند و قرار است با کمک شهرداری منطقه ۲۲ از سهمیه ونهای جدید ایرانخودرو استفاده کنیم و با تامین منابع شهرداری منطقه ۲۲ تا ماه آینده در دو فاز ۱۰۰۰ ون به ناوگان وارد میشود.
بسته شدن پرونده خطوط ۶ و ۷ متروی تهران تا پایان سال
هرمزی با بیان اینکه در حوزه مترو تکلیف ۲۰ ساله مترو را آغاز و حفاری خطوط ۱۰ آغاز شد، گفت: قرارداد خط ۹ انجام شد و به زودی قرارداد احداث خط ۱۱ نیز به زودی منعقد شده و تا پایان سال پرونده توسعه خطوط ۶ و ۷ بسته میشود.
وی در مورد حوزههای نرمافزاری با تاکید بر اینکه امسال شاهد رخدادهای خوبی در این حوزه خواهیم بود، گفت: امیدوارم این اتوبوسها موجب خوشحالی مردم شود.