به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجتالاسلاموالمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی معارفی شب سالروز ورود حضرت معصومه سلاماللهعلیها به شهر مقدس قم اظهار داشت: یکی از کلماتی که در دعای کمیل و دعاهای دیگر خوانده میشود کلمه ستارالعیوب بودن خدا به معنی عیبپوشی و مخفیکردن عیوب است.
وی با بیان اینکه اگر خدا عیوب ما را نپوشاند سنگ روی سنگ بند نمیشود، گفت: در روایت داریم که اگر مردم از کارهای پنهان همدیگر خبر داشتند همدیگر را دفن نمیکردند؛ افراد زیادی در تاریخ بودند که گذشته خوبی نداشتند و بعد مسلمان شدند و در جنگها شهید شدند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در روایت داریم وقتی بنده توبه واقعی کند خدا در دنیا و آخرت گناهش را میپوشاند، افزود: پوشاندن گناه در آخرت به این معنی است که گناه بهصورت کامل از پرونده اعمال حذف میشود و حتی دو فرشتهای که موکل بر انسان هستند و سایر شاهدان یعنی زمین، زمان و اعضا و جوارح انسان هم آن عمل را فراموش میکنند.
وی با بیان اینکه ممکن است خود ما کاری کنیم که پرده گناهان ما از بین برود، گفت: چند عمل است که باعث میشود خدا گناهان ما را بپوشاند از جمله این که پیامبر (ص) فرمودند کسی که آبروی مردم را در این دنیا نبرد خدا آبروی او را حفظ میکند؛ الان متأسفانه برعکس شده و طرف دنبال این است که یکی خطا کند و از آن کلیپ درست کند و در فضای مجازی پخش کند؛ بنابراین اگر آبروی افراد را بریزیم خدا هم عیوب ما را نمیپوشاند.
رفیعی دومین عاملی که باعث عیبپوشی خدا میشود را حفظ زبان از گناه دانست و افزود: سومین عامل هم به فرموده امام رضا علیهالسلام کنترل خشم است؛ امروز اسباب عصبانیت زیاد شده و مؤمن کسی است که خشم خود را کنترل کند؛ چهارمین عاملی که باعث عیبپوشی خدا از ما میشود پوشاندن لباس به تن دیگران و پنجمین عامل یاد خدا است.
وی در ادامه با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم اظهار داشت: اولین هجرت و کوچ در اسلام توسط جعفر بن ابیطالب اتفاق افتاد که به همراه جمعی از مسلمانان بهخاطر ترس از مشرکین و خطر ترور از مکه به حبشه مهاجرت کرد و باوجوداینکه بعد از هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه میتوانست به مدینه برگردد؛ ولی برای تبلیغ اسلام ۱۵ سال در حبشه ماند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از هجرتهای مهم در اسلام هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم است، گفت: راجع به جزئیات هجرت حضرت معصومه (س) به قم چیزی در تاریخ ذکر نشده است؛ ولی انتخاب قم برای ایشان یک انتخاب حساب شده بود و ایشان مثل فردایی به قم وارد شدند و باعث برکاتی برای این شهر شد که از جمله این برکات میتوان به حضور محدثین و علمای بزرگ در این شهر و برخاستن انقلاب اسلامی از این شهر اشاره کرد.