به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر اهمیت جانشینپروری و شناسایی افراد مستعد، اداره کل آموزش و پژوهش ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد مطابق مصوبات اولین کارگروه تخصصی، آزمون المپیاد ثبتی را برگزار کند.
بنا بر این گزارش؛ شرایط شرکتکنندگان در این آزمون عبارت است از:
۱- سابقه خدمت همکاران شرکت کننده حداقل ۵ سال و حداکثر ۲۵ سال باشد به استثنا مدیران، رؤسا و معاونین استانی و واحدهای ثبتی و ستادی که ملزم به شرکت در آزمون هستند.
۲- شرکت در آزمون برای همکاران اختیاری است، لیکن جهت تمامی مدیران، رؤسا و معاونین استانی و واحدهای ثبتی و ستادی الزامی است.
۳- حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در آزمون، کارشناسی است.
گفتنی است؛ این آزمون در سه مرحله تستی، تشریحی و مصاحبه دی ماه سال جاری برگزار و به برگزیدگانی که حدنصاب نمره را کسب کرده باشند گواهینامه آموزشی تعلق خواهد گرفت.
همچنین منابع آزمون المپیاد عبارتند از: قانون ثبت اسناد و املاک و آئیننامه مرتبط با آن، قانون حدنگاری و آئیننامه مرتبط با آن، قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی و آئیننامه مرتبط با آن، قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، قانون ساماندهی و آئیننامه مرتبط با آن، قانون دفاتر اسناد رسمی و آئیننامه دفاتر اسناد رسمی، نظامنامه دفاتر ازدواج و طلاق و آئیننامه اجرای اسناد رسمی است.