به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، سعید هاشمی نژاد در مصاحبهای با اعلام این خبر افزود: ۴۰ دوره آموزشی در سال ۱۴۰۲ و ۱۵ دوره در ۶ ماهه نخست امسال برگزار شده است.
وی هدف از برگزاری دورهها را افزایش سطح دانش و تونمندسازی شرکتهای نوپا و دانش بنیان در حوزه کسب و کار عنوان کرد.
به گفته او تعداد ۲۲۶۶ نفر در دورههای آموزشی این پارک در ۱۸ ماه گذشته شرکت کردند که ۱۶۴۳ نفر در سال گذشته و ۶۲۳ نفر در دورههای شش ماه نخست امسال شرکت نموده اند.
معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان با اشاره به تنوع دورههای آموزشی گفت: بر اساس نیازسنجی، سعی شده است تا دورههای آموزشی بیشترین انطباق را با نیازهای شرکت کنندگان داشته باشد.
او اصول و قواعد نامه نگاری و مکاتبات اداری، طراحی و تدوین طرح تجاری، ساختار حقوقی، مالی و قراردادی کسب و کارهای نوپا، تهیه فایل ارائه به سرمایه گذار، قوانین کار و تامین اجتماعی، مالیات، آشنایی با لینکدین، آشنایی با گوگل آنالیتیکس، ارتباط موثر در کسب و کار، مدیریت استراتژیک بازاریابی، نحوه طراحی و تدوین طرح تجاری، اکسل و حسابداری در اکسل، آشنایی با مزایای استاندارد سازی محصولات دانش بنیان و آموزش دستورالعمل اعطای نشان دانش بنیان، تکنیکهای جذب مشتری و چگونه تیمهای قوی بسازیم را از دورههای برگزار شده در سال ۱۴۰۲ برشمرد.
به گفته هاشمی نژاد در سال گذشته دورههای مدیر در نقش کوچ، مهارت فن بیان در کسب و کار، اصول تدوین طرح بازاریابی، آشنایی با تکالیف مالیاتی و قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان، تحقیقات بازاریابی، اهمیت ارزشگذاری دارائیهای شرکت، توانمندسازی نیروی انسانی، برندسازی در عصر رقابت، هوشمند سازی، راهکارهای اثر بخش در تولید محتوی، نحوه طراحی و تدوین طرح تجاری، خلق ایده و ایده پردازی، چگونگی راه اندازی یک کسب و کار، مدیریت منابع انسانی، از ایده تا محصول، مدیریت و کنترل پروژه، اصول و فنون مذاکره، آشنایی با بازرگانی خارجی، تبیین آیین نامه ارزیابی شرکتها و موسسات دانش بنیان، ساخت فیلم مستند از محصول، رویکردها وچالشهای منابع انسانی در شرکتهای کوچک، بازاریابی با هوش مصنوعی و مکاتبات اداری برگزار شده است.
وی افزود: تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، طراحی و تدوین طرح تجاری، مدیریت فروش، قوانین کار و تامین اجتماعی، مالیات، خدمات پارک و مرکز رشد، مدیریت بازاریابی، هوش هیجانی و هوش اجتماعی، هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت، تیم سازی و کار تیمی، اصول و فنون مذاکرات پیشرفته، تسهیلگری، رویکرد بهبود عملکرد تیمهای کاری، آشنایی با مزایای استاندارسازی محصولات دانش بنیان و آشنایی با دستورالعمل اعطای نشان دانش نماد، نحوه حضور در نمایشگاه و از ایده تا محصول نیر از دورههای برگزار شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ابتدای مهرماه است.