به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، براساس نتایج آزمون سال ۲۰۲۴ که از دانشآموزان کلاسهای چهارم و هشتم گرفته شد، نمرات درس «خواندن» در هر دو پایه تحصیلی نسبت به سال ۲۰۲۲ دو نمره کاهش یافته است. نگرانکنندهتر آنکه یک سوم دانشآموزان کلاس هشتم حتی به سطح پایه در مهارت خواندن نرسیدهاند که بالاترین نسبت دانشآموزان زیر سطح پایه در تاریخ این آزمون به شمار میرود.
در درس ریاضی، دانشآموزان کلاس چهارم تنها دو نمره پیشرفت داشتهاند، در حالی که نمرات دانشآموزان کلاس هشتم نسبت به سال ۲۰۲۲ تغییری نکرده است. در مقایسه با دوران پیش از همهگیری کرونا، نمرات ریاضی پایه چهارم سه نمره و نمرات خواندن پایه هشتم هشت نمره نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش نشان میدهد.
شکاف میان دانشآموزان قوی و ضعیف نیز در حال افزایش است. در حالی که ۱۰ درصد برتر دانشآموزان کلاس هشتم در ریاضی سه نمره پیشرفت داشتهاند، نمرات ۱۰ درصد ضعیفتر شش نمره افت کرده است. کارشناسان این افت تحصیلی را به عواملی، چون تعطیلی مدارس در دوران همهگیری، افزایش غیبت دانشآموزان و بحران سلامت روان جوانان نسبت میدهند.
با این حال، برخی ایالتها مانند لوئیزیانا و آلاباما نتایج امیدوارکنندهای داشتهاند. لوئیزیانا توانسته نمرات خواندن را به سطح پیش از همهگیری برساند و آلاباما در ریاضی پایه چهارم پیشرفت داشته است. متخصصان آموزشی امیدوارند با اجرای برنامههای هدفمند مانند تدریس خصوصی و آموزش خواندن بر پایه روش آواشناسی، بتوان این روند نزولی را معکوس کرد.