رئيس دانشگاه باقرالعلوم گفت: ممكن است حوزويان در زمينه تحول در علوم انساني كمتر به برگزاري همايش بپردازند، ولي اين افراد در بخش مفهومي و محتوايي اين مسئله درگير هستند.
حجت الاسلام ارسطا در گفتوگو با خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، اظهار داشت: تحول در علوم انساني از موضوعاتي است كه همچنان نياز به بررسي و جستجوي فراوان دارد، اما مسئله اين است كه نمي توان انتظار داشت كه با گذشت اين مدت از مطرح شدن بحث تحول در علوم انساني، تمام صاحبنظران به صورت جدي درگير اين جريان شده و نظريه پردازي كنند.
وي افزود: با توجه به اينكه در ابتداي راه قرار داريم ممكن است توجيهاتي در پردازش به اين جريان از سوي برخي از افراد مطرح شود.
رئيس دانشگاه باقرالعلوم با تاكيد بر اينكه نقش استادان حوزوي در روند تحول در علوم انساني به هيچ وجه كمرنگ نيست، تصريح كرد: ممكن است حوزويان در زمينه تحول در علوم انساني كمتر به برگزاري همايش و ارائه مقاله و تاليف كتب بپردازند، ولي اين افراد در بخش مفهومي و محتوايي اين مسئله درگير هستند.
ارسطا ادامه داد: استادان حوزه با ورود به ديدگاه هاي مختلف علوم انساني و استخراج ديدگاه هاي اسلامي و تلاش براي نظريه پردازي، در جهت اسلامي كردن علوم انساني تلاش مي كنند.
وي در خصوص تربيت استادان براي تدريس مباني اسلامي گفت: يكي از مهمترين دلايل كمبود استاد در زمينه علوم اسلامي در حقيقت گسترش آموزش عالي بوده و بر همين اساس پاسخگويي به نياز دانشجويان در اين زمينه كارآساني نيست.
رئيس دانشگاه باقرالعلوم با بيان اينكه در حال حاضر تربيت استاد براي تدريس علوم اسلامي در دانشگاه هايي چون باقرالعلوم، معارف اسلامي و اصول دين صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: بازنگري و تحول در علوم انساني امري تدريجي بوده كه در حال حاضر اقدامات لازم براي تحقق اين امر آغاز شده است./انتهاي پيام/