به گزارش گروه اجتماعی«خبرگزاری دانشجو»، یوسف رشیدی گفت: فاصله خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا بسیار زیاد است و در این میان عدم وجود حتی یک سرویس مدرسه استاندارد در کشور بسیار تامل برانگیز بوده و ناشی از کمکاری خودروسازان داخلی در سالهای گذشته است.
وی با اشاره به این که سالانه صدها نفر از آیندهسازان کشور جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست میدهند، اعلام کرد: این در حالی است که هزاران کودک معصوم در تهران در معرض انواع بیماریهای مهلک از جمله سرطان قرار دارند، به طوری که در حال حاضر تنها یکی از موسسات حمایت از کودکان سرطانی حدود 20 هزار کودک را تحت پوشش خود دارد.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا دیگر سخنران کارگاه یاد شده بود که گفت: گمان نمیکنم کسی نه تنها در تهران بلکه در دور افتادهترین نقاط کشور نیز پیدا شود که آلودگی هوای این کلان شهر را انکار کند، بنا بر این به جای انکار آلودگی هوای تهران، بهتر است اجرای راهکارهای اجرایی به منظور کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرار گیرد.
یوسف رشیدی میانگین غلظت بنزن در جایگاههای سوخت را حدود 200 برابر حد مجاز دانست و افزود: هنگامی که کودکان در خودرو حضور دارند، پدر و مادرها نباید تحت هیچ عنوان به پمپ بنزین رفته و سلامت فرزندان خود را تهدید کنند.
وی از افزایش سطح توقع مردم در بحث آلودگی هوا در چند سال اخیر ابراز خرسندی کرد و گفت: حال که دستیآبی به هوای پاک به یک مطالبه جمعی تبدیل شده، زمان آن فرا رسیده که پاسخ مناسب به این مطالبه عمومی در دستور کار مشترک تمامی دستگاههای دستاندرکار قرار گیرد.
گفتنی است کارگاه آموزشی «کودک و ترافیک» که از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد با تاکید بر این مهم که مراجعه به جایگاههای سوخت، هنگامی که کودکان در خودرو حضور دارند حتی برای چند ثانیه سلامتی این عزیزان را مورد تهدید جدی قرار میدهد، به عنوان پیام این کارگاه به خانوادهها از پدر و مادرها خواست به هیچ عنوان با کودکان به پمپ بنزین نروند.