به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، فروز رجاییفر عصر امروز در نشست «نقش زنان در فعالیت های سیاسی دهه شصت» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در این دانشگاه برگزار شد، گفت: تفاوت زن و مرد تنها در خانواده معنا پیدا میکند و اگر شئونات و خواسته اسلام را در اجتماع پیاده کنیم، همه یک جنس خواهیم بود.
وی در ادامه با معرفی کتاب «خانه دایی یوسف» ادامه داد: دایی یوسف در این کتاب همان ژوسف استالین است و پیشنهاد میکنم که این کتاب را مطالعه کنید.
این فعال سیاسی گفت: زن و مرد در حوزه اجتماعی مکمل یکدیگر هستند و برخی علما معتقدند که روح جنسیت ندارد و تکامل انسان در ابعاد شخصیتی، معنوی و اجتماعی که در حوزه روح تعریف میشود، مشخص میگردد و در این مورد، تفاوتی بین زن و مرد نیست.
رجاییفر ادامه داد: فعالیتهای اجتماعی، وجود انجمن هایی را میطلبد و چون در حوزه فعالیتهای اجتماعی باید از جان و مال خود هزینه کنیم، فضای آن فضای رفاقتی است؛ اما در سیاست این فضا تبدیل به فضای رقابتی میشود.
وی حوزه اجتماعی را سازگارتر با روحیات زنان دانست و افزود: ایثارگری که در وجود زنان است سبب شده که در حوزه اجتماعی کارآمدتر باشند.
این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه سیاست بخشی از زندگی ما شده است، افزود: از آنجایی که بحث پیوند دین و سیاست را داریم و دین به عنوان یک ایدئولوژی نزد ما مطرح می باشد، سیاست جزوی از زندگی ما شده است.
رجاییفر در ادامه به انقلاب مشروطه اشاره کرد و گفت: وقتی انقلاب مشروطه به ثمر رسید، هیج زنی حق رای نداشت و زمانی بود که زنان از انتخاب کردن و انتخاب شدن محروم بودند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اینکه شهید مدرس یک روحانی روشنفکر محسوب میشد، اما گفت که «وقتی زنان حق رای پیدا کردند تن ما لرزید»؛ البته باید گفت زنان سوئیس تا شش یا هفت سال قبل از انقلاب حق رای نداشتند که جمله شهید مدرس بیانگر این است که زنان در گذشته محدودیتهایی داشته اند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک چهره زن صدر اسلام را به زنان جامعه ایرانی پس از انقلاب معرفی کرد، افزود: امام خمینی(ره) افکار قرون وسطی و مدرنیست غرب را نفی کرد و چهره ای از زن صدر اسلام را ارائه داد.
رجایی فر تاکید کرد: امام خمینی(ره) به نقش حضرت زینب(س) و حضرت زهرا(س) اشاره میکردند و حضرت زهرا(س) که در مسجد سخنرانی میکرد و حضرت زینب(س) که در دربار منحرفین با شجاعت به سخنرانی پرداخت را الگوی ایدهال برای زنان ما محسوب میکردند.
وی با تأکید بر اینکه دختران جنبش دانشجویی در اشغال اشتباه سفارت انگلیس نقشی نداشتند، تأکید کرد: برعکس در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دختران نقش پررنگی را داشتند.
این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه دختران در جنبش های دانشجویی حضور پررنگی دارند، افزود: من قبل از انقلاب بی حجاب بودم و انقلاب من را باحجاب کرد؛ انقلاب ظرفیت بسیار وسیعی داشت و از جوانان، قهرمانهایی ساخت که در دوران طاغوت ظرفیتهایشان نادیده گرفته میشد.
رجاییفر با انتقاد از گشت ارشاد ادامه داد: چرا باید از پلیس برای ارتقای حجاب در جامعه استفاده کنیم؟ و متأسفانه در جامعه دچار آسیبهای افراط و تفریط هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در انتقال فرهنگ انقلاب کمکاری کردهایم؛ چرا که سرمان در مباحث قدرت گرم بود.
این فعال سیاسی به نقض حقوق زنان در انگلستان در زمان انقلاب صنعتی اشاره کرد و گفت: در زمان انقلاب صنعتی، زنان در انگلستان به کار گرفته میشدند و آنان را به غل و زنجیر میبستند.
رجاییفر در ادامه سخنان خود گفت: زن وقتی معنا پیدا میکند که در خانواده، مقابل مرد است.
وی به بیانات رهبر انقلاب در خصوص حقوق زنان اشاره کرد و گفت: رهبری در این خصوص بارها دلسوزیهای فراوانی داشتند و ایشان فرمودند که حقوق زنان در خانواده بیشتر از جامعه نقض میشود؛ خصوصا در برخی از قومیتها و شهرهای دور افتاده و اگر در این خصوص فکری نکنیم، دیگران ورود پیدا میکنند و جوانان ما را جذب میکنند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید با نگاههای تحقیرآمیز زنان را عصبانی کنیم، ادامه داد: دیدگاههای افراطی و تفریطی باید به طور کامل کنترل شود و متأسفانه مباحثی مطرح می شود که جنبههای تئوریک پیدا کرده و میگویند امام(ره) انقلاب زنان به جای انقلاب اسلامی ایجاد کرده است!
رجاییفر گفت: شکاف سیاسی بین تفکر امام(ره) و دولت موقت در آن زمان مشاهده میشد و اشغال سفارت لبیکی بود به حضرت امام(ره) و ایشان گفتند خوب جایی را گرفتید.
وی گفت: به قول یکی از دوستان، حکایت ما با لانه جاسوسی حکایت سوسک با خاک انداز بود.
این فعال سیاسی به نقل قول از حضرت امام(ره) در خصوص تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) تسخیر لانه را انقلاب دوم میبینند و انقلاب ما را با بعثت رسول اکرم(ص) مقایسه کردند؛ چرا که آمریکا نیز شیطان بزرگ محسوب میشد و میشود.
رجاییفر در پایان به زندانی بودن دو تن از دانشجویان پیرو خط امام(ره) اشاره کرد و گفت: بعضا شبهه ای وارد میکنند که چطور شد که نظام، دانشجوی پیرو خط امام(ره) خود را زندانی کرد و باید گفت که در جایی که نظام، جریان استکبار را همچنان نفی میکند، زندانی شدن دانشجویان پیرو خط امام(ره) به دلیل تحولات فکری او بوده است.