به گزارش خبرنگار علمی«خبرگزاری دانشجو»، گروهی از محققان به این نتیجه رسیدهاند که افراد پولدار و با تحصیلات بالا، از خدمات گوگل بیشتر استفاده میکنند چرا که گوگل بیشتر خدمات و تبلیغات خود را صرف این افراد میکند.
محققین موسسه «چیتیکا» در امریکا اعلام کردهاند که استفاده از خدمات گوگل از ایمیل گرفته تا جستجو در میان افراد باهوش و ثروتمند بیشتر میباشد.
اطلاعات و دادههای این تحقیق که از بین کاربران امریکا و برخی کشورهای اروپایی انتخاب شده است نشان میدهد افرادی که درآمد ماهانه بیشتر و تحصیلات بالاتری دارند، با گوگل سروکار بیشتری دارند.
برای نمونه میزان استفاده کاربران ایالات کالیفرنیا، ماساچوست و یوتا که ایالات ثرومندی هستند خیلی بیشتر از ایالات کم درآمدی چون آرکانزاس یا میسیسیپی است.
همچنین در بخش دیگری از این تحقیقات آمده است که محصولات و سرویسهای گوگل نسبت به یاهو (ماکروسافت) از محبوبیت بیشتری برخوردارند و حداقل 50 درصد کاربران اینترنت همهی ایالتها از دستکم یک سرویس گوگل یا موتور جستوجوگر این شرکت استفاده میکنند.
گوگل بیش از 67 درصد کل بازار جستوجو در ایالات متحده آمریکا را در دست دارد و یکی از پرمشتریترین شرکتهای اینترنتی برای جذب آگهی به شمار میرود. «سیانان» در این گزارش اعلام کرد که شرکت گوگل برای اعلام نتایج آمار جستجوهای خود اعلام آمادگی نکرد.
پس با همهی اینها نتیجه میگیریم یاهو قشر ضعیف را بیشتر دوست دارد و و جایگاه مناسبتری را برای آنان فراهم کرده است.